Partner serwisu
Przestrzeń

Łódzkie: Przystanki kolejowe przy „Węglówce” czekają na podróżnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-07-2024
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódzkie: Przystanki kolejowe przy „Węglówce” czekają na podróżnych
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLKLinia kolejowa nr 131
Zakończyła się modernizacja przystanków kolejowych między Zduńską Wolą a Chorzewem-Siemkowicami. Pierwsze pociągi pasażerskie zatrzymają się przy nich dopiero za pół roku. Przez ostatnie lata ruch regionalny pozostawał tam zawieszony.

Zlecone przez PKP PLK prace infrastrukturalne na łódzkim odcinku linii nr 131, tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty, były realizowane przede wszystkim z myślą o ruchu towarowym. Elementem inwestycji prowadzonej z wykorzystaniem środków unijnych był jednak także remont nieczynnych od przeszło dekady przystanków zlokalizowanych pomiędzy Zduńską Wolą a stacją Chorzew-Siemkowice, gdzie od „Węglówki” odgałęzia się linia nr 146 biegnąca w kierunku Częstochowy. Jak potwierdził zarządca polskiej sieci kolejowej, przygotowanie infrastruktury pasażerskiej do jej ponownego wykorzystania dobiegło końca.

Zmodernizowane perony w sześciu miejscowościach

Przypomnijmy, że pierwotnie zadanie miało zostać zrealizowane do końca 2023 r. Termin ten nie został jednak dotrzymany. – Stacje i przystanki Zduńska Wola Południowa, Kozuby, Chociw Łaski, Rusiec Łódzki, Huta i Chorzew-Siemkowice zostały przebudowane w ramach unijnego projektu, który zakończył się w 2024 r. – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Warto zwrócić tu uwagę na nazewnictwo pierwszego z wymienionych obiektów. W przeszłości był on określany także jako Zduńska Wola-Karsznice Południowe. Po przebudowie będzie zaś funkcjonował pod nieco krótszą nazwą.

– Obiekty są przygotowane do obsługi pasażerów i wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. Dostosowaliśmy je też do potrzeb podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się – zapewnia nasza rozmówczyni. Zaznacza ona, że inwestycja nie objęła remontu infrastruktury pasażerskiej na stacji Zduńska Wola-Karsznice. Stan peronów pozwala jednak na odprawę podróżnych. Aktualnie korzystają z nich zresztą pasażerowie sezonowego pociągu dalekobieżnego TLK „Wydmy” z czeskiego Bogumina do Łeby i Helu.

Powrót ŁKA po dziewięcioletniej przerwie

Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje uruchomienie w grudniu tego roku dwóch par połączeń relacji Łódź – Częstochowa przez Zduńską Wolę i Chorzew-Siemkowice. W większości przypadków będą to pierwsze pociągi obsługujące wspomniane przystanki od grudnia 2012 r. Wyjątkiem jest wyłącznie stacja Zduńska Wola Południowa. W okresie od września do listopada 2015 r. docierały tam pociągi ŁKA relacji Zduńska Wola – Zduńska Wola Południowa. Operator zawiesił przewozy na swojej krótkiej, miejskiej linii bardzo szybko po jej uruchomieniu ze względu na niewielkie zainteresowanie podróżnych.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5