Czy rok 2023 wreszcie przyniesie wyraźne odbicie w kondycji transportu miejskiego w Łodzi? Jest spora szansa, że nie dojdzie do awaryjnych wstrzymań przewozów na żadnej trasie tramwajowej. Równocześnie trwają liczne modernizacje zamkniętych torowisk.
Ostatnie pięć lat to bardzo trudny okres dla pasażerów łódzkiej komunikacji miejskiej. Oprócz realizowanych prac remontowych na utrudnienia odczuwalne przez mieszkańców złożyły się także awaryjne wstrzymania ruchu na szeregu ulic. Z uwagi na zły stan techniczny zamknięta została też część tramwajowych linii podmiejskich.
Rok bez wstrzymania przewozów
Wiele odcinków sieci tramwajowej wciąż pozostaje nieczynnych, mimo że nie są tam prowadzone żadne prace remontowe. Dotyczy to nie tylko tras do Ozorkowa i Lutomierska, ale też miejskich odnóg na Warszawską, Niższą, do dworca Chojny czy – choć tu przyczyną są prace w innej części miasta – na Zdrowie. Mimo to rok 2023 może być pierwszym, który przyniesie długo oczekiwaną poprawę sytuacji.
Na kilku odcinkach zamkniętych w ostatnim czasie realizowane są prace remontowe, a część inwestycji zmierza do finału. Wkrótce zostanie bowiem otwarta np. trasa na osiedle Doły w dzielnicy Bałuty, którego mieszkańcy muszą korzystać od lat z autobusów zastępczych. Jednocześnie nie powinno dojść do awaryjnych wstrzymań komunikacji na kolejnych fragmentach sieci.
MPK nie wnioskuje o zamknięcie linii
Przyczyną większości zamknięć była dotychczas odmowa realizacji usług przez miejskiego przewoźnika, który argumentował swoją decyzję względami bezpieczeństwa. Spółka nie widzi natomiast teraz potrzeby pilnego wyłączania z eksploatacji torowisk w kolejnych ulicach. – Raczej nic na to nie wskazuje – mówi Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź pytany o ewentualne zawieszenia przewozów z uwagi na stan techniczny torowisk i sieci trakcyjnej.
Należy przy tym podkreślić, że inwestycje toczące się aktualnie są w niektórych przypadkach opóźnione. Oznacza to, że np. dojeżdżający do Łodzi z Konstantynowa Łódzkiego nie będą mogli przesiąść się z autobusów zastępczych do tramwajów pod koniec grudnia. Nowa data planowanego otwarcia podmiejskiej linii 43A to pierwsza połowa przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.