Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Wojewódzkie autobusy zdrożały. „Mniej niż inflacja”

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie: Wojewódzkie autobusy zdrożały. „Mniej niż inflacja”
fot. WrS.tm.pl, Domena publicznaAutobusy PKS Tomaszów Mazowiecki
Od niedawna więcej trzeba zapłacić za przejazd autobusem wojewódzkiej komunikacji publicznej w regionie łódzkim. Samorząd regionu łódzkiego argumentuje to wzrostem kosztów obsługi. Zapewnia też, że do końca roku ceny biletów nie powinny ulec ponownej zmianie.

Ze znacznymi wzrostami kosztów podróżowania musieli liczyć się w ostatnim czasie pasażerowie niemal wszystkich rodzajów komunikacji zbiorowej. Wraz z początkiem marca do zeszłorocznego poziomu po interwencji Ministerstwa Infrastruktury mają wrócić opłaty za przejazd pociągami PKP Intercity, ale wyższe niż jeszcze kwartał temu pozostaną ceny usług przewoźników regionalnych. Dotyczy to także operatorów kolejowych z województwa łódzkiego, tj. Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Polregio.

Województwo podniosło ceny wszystkich usług transportowych

Samorząd regionu łódzkiego kontraktuje jednak nie tylko przewozy kolejowe, ale i autobusowe. Również i w ich przypadku pasażerowie muszą zapłacić za przejazd więcej. – Od stycznia ceny wzrosły o ok. 9 proc. – potwierdził Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Tłumaczy też, że opłaty w regionie łódzkim zostały podniesione stosunkowo późno.

– Mimo wzrostu cen paliw i kosztów pracowniczych ceny biletów na liniach organizowanych przez UMWŁ w roku 2022 nie wzrosły – podkreśla samorząd. Dodaje też, że nie planuje dalszego podnoszenia stawek za przejazd przynajmniej do końca tego roku. Przypomina też, że dwa miesiące temu uruchomione zostały dwie kolejne linie, a od 2019 r. system połączeń autobusowych jest regularnie rozwijany.

Województwo zastępuje PKS-y

Samorząd województwa zorganizował sieć swoich połączeń autobusowych w okresie, w którym dotychczasowy system komunikacji regionalnej poza trasami obsługiwanymi przez kolej uległ poważnemu załamaniu. Z rynku przewozowego właśnie znikali kolejni przewoźnicy realizujący głównie połączenia komercyjne, a więc niedotowane przez województwo czy gminy lub powiaty. Mowa tu o PKS-ach ze Zduńskiej Woli, Kutna, Piotrkowa Trybunalskiego czy wreszcie z samej Łodzi.

Wojewódzkie zamówienie pozwala przy tym przetrwać istniejącym wciąż przewoźnikom wywodzącym się z dawnej Krajowej Państwowej Komunikacji Samochodowej. Są to spółki PKS z Opoczna, Tomaszowa Mazowieckiego, Bełchatowa, Wielunia czy Skierniewic. Przewozy zakontraktował też przewoźnik Wicher Travel działający głównie w rejonie Poddębic.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5