Województwo łódzkie właśnie ogłosiło przetarg na zakup 20 autobusów hybrydowych, które uzupełnią sieć komunikacji publicznej w regionie. Samorząd otrzymał na to zadanie dofinansowanie z Polskiego Ładu. Na dostawy zaplanowano 13 miesięcy, a oferty można składać do 28 stycznia 2022 roku.
Województwo łódzkie ruszyło na zakupy autobusowe. Region chce kupić 20 niskopodłogowych hybryd, które będą służyć na liniach miejskich i podmiejskich
i uzupełnią transport kolejowy w województwie. Zakup jest dofinansowany z Polskiego Ładu, z którego region otrzymał na ten cel ponad 27 milionów złotych. Dostawca ma dostarczyć autobusy między 12 a 13 miesiącem licząc od dnia podpisania umowy, a oferty w postępowaniu można składać do 28 stycznia 2022 roku.
Jakie autobusy chce kupić region?Pojazdy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe i niskoemisyjne o długości od 11,8 metra do 12,2 metra. Preferowany układ drzwi to 2:2:2. Pojemność autobusów określono na minimum 75 osób, z czego 27 na miejscach siedzących. Przewidziano także po jednym miejscu dla osoby poruszającej się na wózku, a także dla wózków dziecięcych. Zamawiający szacuje roczne przebiegi autobusów na około 80 tysięcy kilometrów każdy.
Pojazdy mają mieć napęd hybrydowy, a więc posiadać silnik Diesla oraz napęd elektryczny. Silnik spalinowy musi spełniać normę Euro VI. Silnik bądź silniki elektryczne mają mieć moc minimum 110 kW, a cały napęd ma posiadać system odzyskiwania energii w trakcie hamowania. Minimalną moc silnika Diesla określono na 204 KM.
Autobusy mają mieć wydzieloną kabinę dla kierowcy, a na środku pojazdu przewidziano montaż dwóch siedzeń uchylnych a także stojaka na rowery. W każdym z pojazdów ma zostać zamontowany jeden mobilny automat biletowy oraz jeden kasownik. Autobusy mają też zostać wyposażone w klimatyzację całopojazdową jak i ogrzewanie. Ponadto w hybrydach znajdzie się także monitoring oraz system nagłośnienia. Całe oświetlenie, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu ma być ledowe. Przewidziano także system informacji pasażerskie w postaci tablic elektronicznych oraz system automatycznego zliczania pasażerów, a także Wi-Fi.
W ramach projektu także szkolenia
W ramach umowy wykonawca ma też przeszkolić minimum 10 kierowców, a także do 5 pracowników odpowiedzialnych za serwis pojazdów.
O wyborze zdecyduje w 60% cena, a także parametry techniczno-eksploatacyjne oraz gwarancja. Dwa ostatnie wskaźniki ważą tyle samo i mają wartość 20% każdy. Pod uwagę brane będą konstrukcja szkieletu nadwozia, sposób magazynowania energii, zużycie paliwa, liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, liczba miejsc ogółem.