W Łomiankach otwarto oferty na dwa standardowej długości autobusy miejskie. Choć różnice między dwiema najtańszymi ofertami są niewielkie, to tylko jedna mieści się w budżecie i jest to oferta Autosanu.
Dlaczego piszemy o „barwach warszawskich”? Bo KM Łomianki, tamtejszy przewoźnik, realizuje również usługi na podstawie umowy z ZTM Warszawa. Dlatego zamawiane autobusy muszą mieć warszawskie malowanie i najpewniej wjadą też na warszawskie trasy.
Autobusy z Autosanu kursowały po Warszawie w latach 2015-19 jako tabor innego kontrahenta ZTM – Europa Express City. Teraz znów warszawiacy mogą mieć szansę na przejażdżkę pojazdem z Sanoka.
Przetarg jeszcze nie jest rozstrzygnięty, na razie otwarto oferty. Nie wiadomo jakie rozwiązania techniczne zaproponowali oferenci (przewidziano za nie 30 proc. punktów, co ciekawe zamawiający zmienił punktację w trakcie przetargu), jedynie, że wszyscy zaproponowali 3-letnią gwarancję. Jednak w 70 proc. o wyborze zadecyduje cena. Autosan za swoje autobusy zażądał 2 456 056,62 zł brutto. Solaris wycenił pojazdy na 2 546 100 zł brutto, a SOR zaproponował pojazdy za 2 829 000 zł brutto.
Co istotne, tylko Autosan mieści się w budżecie zamawiającego. W dodatku mieści się prawie na styk, bo w Łomiankach zaplanowano na autobusy 2 460 000 zł brutto.
Zgodnie z zapisami przetargu autobusy mają trafić do Łomianek do 28 września tego roku.