Łomża otworzyła oferty w ponowionym przetargu na cztery autobusy o długości maksymalnie 11,5 metra wraz z mobilnymi ładowarkami. O zamówienie ubiegają się cztery firmy.
Zamawiane autobusy mają mieć długość mieszczącą się w granicach 9-11,5 metra i mają zabierać na pokład minimum 55 pasażerów, z czego minimum 20 na miejscach siedzących. Zamawiający dopuszcza różną konfigurację drzwi. Łomża wymaga, żeby zamawiane autobusy były napędzane silnikiem centralnym, o mocy co najmniej 150 kW. Autobusy mają pokonać minimum 240 kilometrów na jednym ładowaniu. Ładowanie magazynu energii będzie następowało poprzez złącze plug-in. Zamawiający wymaga też, aby każdy autobus został dostarczony wraz z jedną mobilną ładowarką o mocy minimum 80 kW. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (24 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Creobus wycenił dostawy na 12,295 mln zł brutto, Huta Stalowa Wola Oddział Autosan – 12,683 mln zł, Busnex oferujący Yutongi – 13,023 mln zł, Solaris – 13,038 mln zł. Wszyscy się zmieścili w budżecie, który był określony dokładnie na 13,038 mln zł brutto.
O wyborze zdecydują cena brutto – 60%, okres gwarancji na cały pojazd – 10%, okres gwarancji na baterie trakcyjne – 10%, zużycie energii elektrycznej – 5%, zasięg na jednym ładowaniu – 5%, pojemność pasażerska całkowita – 5% oraz pojemność baterii trakcyjnych – 5%. Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy.