Londyn zastanawia się nad projektem nowej kładki pieszo-rowerowej mającej być symbolem nowoczesnego miasta. Nowa kładka połączy Nine Elms z Pimlico w okolicach Dworca Victoria.
W konkursie architektonicznym nowego mostu pieszo - rowerowego przez Tamizę zgłoszono 76 projektów, firm z całego świata. Celem konkursu było przeanalizowanie możliwości projektowych dla nowego, ikonicznego mostu w mieście. Nowy most ma być elementem programu rekultywacji okolicy
Vauxhall Nine Elms Battersea 2012 Opportunity Area Planning Framework i jest postrzegany jako niezbędny element nowej strategii transportowej w tym rejonie. Do ścisłej czołówki, czyli drugiego etapu konkursu zakwalifikowało się pięć projektów, które przedstawiamy poniżej:
1. Buro Happold Ltd, Marks Barfield Architects, J&L Gibbons Landscape Architects, Gardiner and Theobald proponuje most o smukłej konstrukcji przypominającej żagle żaglówki. Będzie to most podwieszany z jedną podporą nurtową i jednym pylonem.
Buro Happold Ltd2. Bystrup Architecture Design and Engineering with Robin Snell & Partners, Sven Ole Hansen ApS, Aarsleff and ÅF Lighting również proponuje most podwieszany, ale z wykorzystaniem dwóch pylonów. Szczególnie interesujący w tym projekcie jest sposób wejścia na most, który przebiega zakręconym “ślimakiem”. Oba ślimaki znajdują się po przeciwnych stronach rzeki zwijając się również w przeciwnym kierunku.
Bystrup ArchitectureDesign and Engineering 3. Ove Arup & Partners Ltd with AL_A, Gross Max, Equals Consulting and Movement Strategies proponują most łukowy podwieszany, również z eliptycznymi wjazdami na jego platformę. Samo wejście na most ma być zielonym przesmykiem w środku miasta, wypełnionym zielenią.
Ove Arup & Partners Ltd 4. Ove Arup & Partners Ltd with Hopkins Architects and Grant Associates to druga propozycja biura architektonicznego Arup. Most z widocznie czerwonymi pylonami, będzie wyposażony w jeszcze bardziej zakręcone wejście układające się w ósemkę.
Ove Arup & Partners Ltd Galerię odrzuconych projektów
można zobaczyć tutaj