Siemens Mobility podpisał kontrakt z London Underground (LUL), spółką córką przedsiębiorstwa Transport for London (TfL), odpowiadającą za system kolei miejskiej w stolicy kraju, na zaprojektowanie i budowę 94 pociągów dla londyńskiego metra. Kontrakt opiewa na sumę 1,5 mld funtów (ok. 7 mld zł) i ma na celu wymianę taboru jeszcze z lat siedemdziesiątych. Pociągi będą obsługiwały linię Piccadilly, a pierwsze dostawy rozpoczną się w 2023 r.
– Nasze nowe pociągi metra dla Londynu będą charakteryzować się znacznie zwiększoną pojemnością i częstotliwością kursowania na linii Piccadilly. Dzięki podpisaniu umowy wraz z utrzymaniem na cały cykl życia pojazdu możemy zadbać także o to, by mieszkańcy Londynu cieszyli się jak największą niezawodnością i dostępnością naszych składów – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.
– Wprowadzenie nowych pociągów na linię Piccadilly znacząco zwiększy jakość publicznego transportu dla milionów naszych podróżnych, linia będzie obsługiwała więcej pociągów, które będą kursowały częściej i bardziej niezawodnie w nadchodzących dekadach. Zamówienie ma na celu wymianę taboru na linii Piccadilly w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dostawy nowych pociągów rozpoczną się w 2023 r. i pomogą spełniać potrzeby nieustannie rosnącej populacji Londynu – powiedział Nigel Holness, dyrektor wykonawczy spółki London Underground.
Londyńskie jak warszawskie
Nowe, przestronne pociągi dla linii Piccadilly są oparte na znanej z warszawskiego metra platformie Inspiro. Oferują pasażerom znacznie większy komfort podróżowania. Pociągi metra najnowszej generacji mają szersze drzwi, obszerniejsze przejścia i w pełni klimatyzowane wagony. Dodatkowo pokładowy system informacyjny pomoże podróżnym lepiej planować następny etap podróży.
W ramach kontraktu Siemens Mobility będzie odpowiadać za dostarczanie części zamiennych przez okres pięciu lat od daty oddania pierwszych pociągów. Siemens Mobility zapewni również wsparcie techniczne na cały 40-letni cykl życia pojazdów, po tym jak pierwotna gwarancja wygaśnie. Dodatkowo spółka LUL zamówiła pakiet usług cyfrowych opartych na technologii Railigent.
Będzie fabryka w Goole
TfL i Siemens Mobility chcą współpracować, aby budowa nowych pojazdów Inspiro dla Wielkiej Brytanii odbywała się przy udziale lokalnych podwykonawców. W marcu 2018 roku, spółka Siemens Mobility ogłosiła plany dotyczące fabryki pojazdów szynowych w Goole w hrabstwie East Yorkshire, gdzie Siemens Mobility planuje stworzyć do 700 miejsc pracy, co stworzy kolejne szanse na kontrakty dla 1700 podwykonawców w regionie.
Spółka LUL zamówiła pociągi w ramach programu mającego na celu unowocześnienie metra na liniach Piccadilly, Bakerloo, Central oraz Waterloo&City (Deep Tube Upgrade Programme). Do 2026 r. częstotliwość kursowania pociągów na linii Piccadilly wzrośnie z 24 do 27 pociągów na godzinę w czasie godzin szczytu. Linia obecnie jest używana przez 700 tysięcy pasażerów każdego dnia. W czasie najwyższych godzin szczytu pociągi będą kursowały co 135 sekund.