Transport for London (TfL) wprowadził na ulice stolicy bezemisyjne autobusy elektryczne. Nowe pojazdy można spotkać na linii 358. W stylistyce mają przypominać tramwaj.
Londyn chwali się wprowadzeniem do ruchu nietypowych stylowych pojazdów, które wyglądają jak tramwaj, a jednak korzystają z normalnych dróg. Nowe autobusy elektryczne z pantografem na dachu wyjechały na linię nr 358. To jedna z najdłuższych tras autobusowych w Londynie łącząca Crystal Palace i Orpington. System ładowarek pantografowych na krańcach tej ok. 25-kilometrowej trasy ma umożliwiać szybkie i wydajne ładowanie baterii w zaledwie sześć minut.
Zastosowanie technologii szybkiego ładowania pozwoli wyeliminować zjazdy autobusów na ładowanie. – Oznacza to, że na tej trasie będzie w użytku mniej autobusów, co przyniesie oszczędności, które będzie można zainwestować w inne obszary sieci TfL. Idą za tym także takie korzyści jak czystszy i bardziej ekologiczny transport – podaje TfL.
Nowe autobusy zostały wyposażone w ulepszone systemy bezpieczeństwa, takie jak technologia ograniczania prędkości, ostrzeżenia dźwiękowe dla pieszych i innych użytkowników drogi oraz lepsza bezpośrednia i pośrednia widoczność dla kierowców dzięki zastosowaniu kamer zamiast lusterek. TfL poinformowało, że pojazdy zostały zaprojektowane z „bezpieczniejszą przednią częścią”. Celem nowego burmistrza jest osiągnięcie celu w postaci możliwego całkowitego wyeliminowania wypadków i potrąceń pieszych i rowerzystów przez autobusy.
Wnętrze zaprojektowano tak, aby ograniczyć ryzyko obrażeń pasażerów dzięki zastosowaniu ulepszonej konstrukcji siedzeń i antypoślizgowej podłodze. W środku znalazły się ponadto porty ładowania USB.
– Elektryfikacja floty autobusowej jest kluczowa w realizacji celów burmistrza, jakim jest poprawa jakości powietrza w Londynie i uczynienie miasta wolnym od emisji dwutlenku węgla do 2030 roku – przyznał Mete Coban, zastępca burmistrza Londynu ds. środowiska.
Londyński przewoźnik posiada obecnie w eksploatacji ponad 1700 autobusów zeroemisyjnych. Jak poinformował TfL, technologię pantografową po raz pierwszy wprowadzono w Londynie w 2022 r. Technologię testowano w zajezdni Bexleyheath, zanim zdecydowano o jej szerszym wykorzystaniu. Najnowszy projekt jest efektem współpracy przewoźnika Go-Ahead London, organizatora TfL i hiszpańskiego dostawcy Irizar.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.