24 maja uruchomiono nową linię średnicową (Elizabeth Line) między Paddington a Abbey Wood w Londynie Firma Siemens Mobility dostarczyła rozwiązani w zakresie sygnalizacji oraz systemy komunikacji i sterowania dla centralnego odcinka nowej linii. System sygnalizacji i kontroli CBTC umożliwi wysoką częstotliwość i zautomatyzowane prowadzenie ruchu pociągów na centralnym odcinku nowej linii metra.
– Cieszymy się, że możemy
otworzyć Elizabeth Line dla pasażerów, co jest prawdziwie historycznym momentem dla stolicy i Wielkiej Brytanii. Nowa linia pomoże odmienić życie i podróże w Londynie i na południowym wschodzie poprzez radykalną poprawę połączeń transportowych, skrócenie czasu podróży, zapewnienie dodatkowej przepustowości oraz dzięki nowym, przestronnym stacjom i jednoprzestrzennym pociągom – powiedział Andy Byford, komisarz ds. transportu w Londynie
– Jesteśmy dumni, że wiele z naszych technologii zostało opracowanych i przetestowanych w Wielkiej Brytanii. Kolej może obsłużyć ponad 200 milionów pasażerów rocznie i zapewni lepsze wrażenia z podróży dzięki najwyższej niezawodności i dostępności usług – dodał Michael Peter, szef Siemens Mobility
Wprowadzony na Elizabeth Line system CBTC – Trainguard MT – został gruntownie przetestowany w Brunszwiku w Niemczech oraz w zakładzie produkcyjnym i testowym firmy Siemens Mobility w angielskim Ashby. Wielomiesięczne testy – z wykorzystaniem technologii cyfrowej, pozwalającej na wirtualne odzwierciedlenie elementów linii – przełoży się na bezproblemową eksploatację w warunkach rzeczywistych.
Zastosowane systemy pozwolą na przekazywanie pasażerom rzeczywistej informacji o ruchu przez cały czas trwania podróży. Natomiast pracownicy otrzymają narzędzia do sprawnego zarządzania pracą stacji i linii, reagowania na zdarzenia czy zapewnienia właściwego przepływu podróżnych.
Nie jest to jedyny kontrakt Siemensa w Londynie. Firma dostarczy 94 pociągi z rodziny Inspiro, które od 2023 r. mają obsługiwać linię Piccadilly.