Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin kupuje 20 elektrobusów z systemem ładowania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lublin kupuje 20 elektrobusów z systemem ładowania
fot. MJ
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na dostawy 20 elektrobusów klasy maxi wraz z systemem ładowania. Całe zamówienie będzie musiało zostać zrealizowane do jesieni 2021 r.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 20 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Zamawiający oczekuje pojazdów klasy maxi. Pojemność autobusu o długości 11,5-12,5 m określono na co najmniej 70 podróżnych, w tym m.in. 27 na miejscach siedzących. W pojeździe mają znaleźć się trzy pary drzwi dwuskrzydłowych. Wyposażenie obejmuje porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system monitoringu, biletomat, kasowniki, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, system zliczania pasażerów. Wymagane jest ogrzewanie elektryczne lub mieszane elektryczno-spalinowe oraz energooszczędna klimatyzacja.

Zamawiający zaleca zastosowanie jednego centralnego silnika, zabudowanego przed osią napędową, napędzającego most napędowy lub dwóch silników trakcyjnych o identycznych parametrach zabudowanych w portalowej osi napędowej, z których każdy napędza jedno koło. Całkowitą moc znamionową określono na co najmniej 150 kW dla silnika centralnego i 120 kW dla dwóch silników zamontowanych w osi napędowej. ZTM zaleca umieszczenie elementów układu trakcyjnego na dachu i stosowanie ogniw fotowoltaicznych w celu poprawy bilansu energetycznego. Źródłem energii do napędu trakcyjnego muszą być baterie litowo-jonowe, umozliwiające przejechanie ok. 40 km między doładowywaniami. Zamawiający dopuszcza zastosowanie zarówno pantografu na dachu, jak i technologii tzw. odwróconego pantografu.

Jeżeli chodzi o infrasturkturę, zamawiający wymaga 12 sztuk ładowarek małej mocy (w tym 10 szt. ładowarek dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW) i 2 sztuki ładowarek mobilnych o mocy większej lub równej 40 kW). Ładowarki te mają umożliwiać pełne naładowanie pojazdu w ciągu trzech godzin. Startujący musi też uruchomić jeden punkt ładowania w ramach węzła Choiny, składający się z czterecj ładowarek dużej mocy (ok. 450 kW) umożliwiających ładowanie autobusów EV poprzez złącze pantografowe lub wtyczkę.

Termin składania ofert mija 26 lipca. W postępowaniu mogą startować firmy, które mają doświadczenie z ostatnich trzech lat w zakresie dostaw ośmiu autobusów elektrycznych bądź autobusów, których układ napędowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym, ewentualnie dostaw co najmniej 8 sztuk trolejbusów wyposażonych w autonomiczny układ jazdy zasilany z baterii litowo-jonowych lub dostaw co najmniej 8 sztuk autobusów, w których jednostką napędową jest silnik/ silniki elektryczne, a podstawowym źródłem energii są baterie zasilane z wodorowych ogniw paliwowych. Warunkiem udziału jest też dostawa ładowarek o mocy nie mniejszej niż 120 kW każda, łączących się z ładowanym autobusem za pomocą złącza pantografowego.

O wyborze decydują cena (60%), warunki techniczne (22%), gwarancja (13%) oraz ekologia (5%). W kryteriach technicznych pod uwagę będą brane elektryczny układ napędowy (trakcyjny), maksymalny prąd ładowania i rozładowania ogniw elektrochemicznych baterii trakcyjnych, całkowita liczba miejsc, system ogniw fotowoltaicznych. W kryterium ekologia pod punktowane będzie zużycie energii w warunkach ruchu ulicznego.

Pierwsze pięć autrobusów ma zostać dostarczone do połowy czerwca 2021 r., a pozostałe do połowy września 2021 r. W czerwcu 2021 r. powinien być gotowy też punkt ładowania oraz dostarczone ładowarki małej mocy.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bartłomiej „Skrzynia” Skrzyński patronem wrocławskiego tramwaju

Przestrzeń

Bartłomiej „Skrzynia” Skrzyński patronem wrocławskiego tramwaju

Redakcja/inf. pras. 16 września 2023

Berlin otworzył nową trasę tramwajową w głąb zachodniej części

Komunikacja

LOT: Letnie miesiące są w tym roku rekordowe

Komunikacja

LOT: Letnie miesiące są w tym roku rekordowe

Roman Czubiński 16 września 2023

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Bartłomiej „Skrzynia” Skrzyński patronem wrocławskiego tramwaju

Przestrzeń

Bartłomiej „Skrzynia” Skrzyński patronem wrocławskiego tramwaju

Redakcja/inf. pras. 16 września 2023

Berlin otworzył nową trasę tramwajową w głąb zachodniej części

Komunikacja

LOT: Letnie miesiące są w tym roku rekordowe

Komunikacja

LOT: Letnie miesiące są w tym roku rekordowe

Roman Czubiński 16 września 2023

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5