Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin kupuje autobus wodorowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
31-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lublin kupuje autobus wodorowy
fot. Solaris
ZTM Lublin rozpisał przetarg na dostawę autobusu wodorowego klasy maxi. Zamówienie obejmuje też jedną ładowarkę o mocy co najmniej 20 kW. Na realizację zamówienia przeznaczono rok..

Przedmiotem zamówienia jest dostawa autobusu o długości 11,5-12,5 m. Pojazd ma być nowy, nieeksploatowany. Wymagane są trzy pary drzwi dwuskrzydłowych. Pojazd ma pomieścić co najmniej 70 podróżnych, z czego 27 na miejscach siedzących. Wymagana jest niska podłoga na całej długości. W pojeździe znajdą się okna z częścią przesuwną, monitoring, biletomat z modułem obsługi kart płatniczych, kasowniki, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD, system zliczania pasażerów, nagłośnienie, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Szyba przednia może być dzielona bądź jednoczęściowa. Przewidziano klimatyzację, a także ogrzewanie z wykorzystaniem energii pochodzącej z podstawowego układu ogrzewania, pompy ciepła zintegrowanej z układem klimatyzacji bądź układu odzysku ciepła odpadowego z wodorowych ogniw paliwowych. Głównymi elementami podstawowego jest bojler stanowiący zasobnik płynu niskokrzepnącego.

Wymagany jest jeden centralny silnik, napędzający most napędowy, o mocy min. 140 kW lub dwa silniki trakcyjne o identycznych parametrach zabudowane w portalowej osi napędowej, o mocy min. 120 kW. Źródłem energii do napędu trakcyjnego muszą być wodorowe ogniwa paliwowe współpracujące z bateriami litowo-jonowymi jonowych z anodą zawierającą tlenki tytanianu litu. Pojemność nominalną baterii określono na min. 30 kWh, a moc ogniwa wodorowego na min. 70 kW. Zbiorniki do magazynowania wodoru – o pojemności 1550-1800 l – będą umieszczone na dachu. Założono tankowanie autobusu wodorem do pełna na stacji w czasie do 20 min. oraz ładowanie wolne na zajezdni. Zasięg pojazdu po załadowaniu wodorem określono na min. 300 km, natomiast w przypadku wyłącznie baterii trakcyjnych – 15 km. Przewidziano odzyskiwane energii w trakcie hamowania elektrodynamicznego.

Termin składania ofert mija 8 marca. O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja na ogniwo paliwowe oraz baterie trakcyjne (20%), warunki technicznie (15%) oraz ekologia – zużycie energii (5%). Pod uwagę brane będą liczba silników elektrycznych, sterowanie układem klimatyzacji i ogrzewania, elektryczny układ napędowy z falownikiem trakcyjnym zbudowanym z tranzystorów mocy wykonanych w pełnej technologii z węglika krzemu (SiC), pojemność energetyczna baterii, układ do dezynfekcji powietrza, całkowita liczba miejsc, zaoferowanie systemu ogniw fotowoltaicznych. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy. Zakup następuje w ramach środków unijnych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5