ZTM Lublin rozpisał przetarg na dostawę autobusu wodorowego klasy maxi. Zamówienie obejmuje też jedną ładowarkę o mocy co najmniej 20 kW. Na realizację zamówienia przeznaczono rok..
Przedmiotem zamówienia jest dostawa autobusu o długości 11,5-12,5 m. Pojazd ma być nowy, nieeksploatowany. Wymagane są trzy pary drzwi dwuskrzydłowych. Pojazd ma pomieścić co najmniej 70 podróżnych, z czego 27 na miejscach siedzących. Wymagana jest niska podłoga na całej długości. W pojeździe znajdą się okna z częścią przesuwną, monitoring, biletomat z modułem obsługi kart płatniczych, kasowniki, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD, system zliczania pasażerów, nagłośnienie, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Szyba przednia może być dzielona bądź jednoczęściowa. Przewidziano klimatyzację, a także ogrzewanie z wykorzystaniem energii pochodzącej z podstawowego układu ogrzewania, pompy ciepła zintegrowanej z układem klimatyzacji bądź układu odzysku ciepła odpadowego z wodorowych ogniw paliwowych. Głównymi elementami podstawowego jest bojler stanowiący zasobnik płynu niskokrzepnącego.
Wymagany jest jeden centralny silnik, napędzający most napędowy, o mocy min. 140 kW lub dwa silniki trakcyjne o identycznych parametrach zabudowane w portalowej osi napędowej, o mocy min. 120 kW. Źródłem energii do napędu trakcyjnego muszą być wodorowe ogniwa paliwowe współpracujące z bateriami litowo-jonowymi jonowych z anodą zawierającą tlenki tytanianu litu. Pojemność nominalną baterii określono na min. 30 kWh, a moc ogniwa wodorowego na min. 70 kW. Zbiorniki do magazynowania wodoru – o pojemności 1550-1800 l – będą umieszczone na dachu. Założono tankowanie autobusu wodorem do pełna na stacji w czasie do 20 min. oraz ładowanie wolne na zajezdni. Zasięg pojazdu po załadowaniu wodorem określono na min. 300 km, natomiast w przypadku wyłącznie baterii trakcyjnych – 15 km. Przewidziano odzyskiwane energii w trakcie hamowania elektrodynamicznego.
Termin składania ofert mija 8 marca. O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja na ogniwo paliwowe oraz baterie trakcyjne (20%), warunki technicznie (15%) oraz ekologia – zużycie energii (5%). Pod uwagę brane będą liczba silników elektrycznych, sterowanie układem klimatyzacji i ogrzewania, elektryczny układ napędowy z falownikiem trakcyjnym zbudowanym z tranzystorów mocy wykonanych w pełnej technologii z węglika krzemu (SiC), pojemność energetyczna baterii, układ do dezynfekcji powietrza, całkowita liczba miejsc, zaoferowanie systemu ogniw fotowoltaicznych. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy. Zakup następuje w ramach środków unijnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.