Dwaj nowi przewoźnicy korzystają z dworca metropolitalnego w Lublinie. Chodzi o kursy do Łodzi i na Ukrainę.
W styczniu minął rok od otwarcia dworca metropolitalnego w Lublinie. Mowa o obiekcie powstałym obok dworca PKP. Dworzec autobusowy Lublin to trzykondygnacyjny budynek o powierzchni użytkowej ok. 18 tys. m2 z garażem podziemnym typu Park&Ride dla 174 samochodów. W pobliżu obiektu zlokalizowane są perony dla autobusów i busów. W niedalekiej odległości od dworca wykonano obszerny parking ze 122 miejscami postojowymi dla autobusów i busów oczekujących na odjazd.
Nie brakuje głosów, że potencjał obiektu nie został w pełni wykorzystany. Wiosną 2024 roku „Dziennik Wschodni” opublikował nagranie opustoszałego dworca, sugerując, że inwestycja jest niewypałem. Wielu przewoźników korzystało ze starego dworca przy al. Tysiąclecia.
Sytuacja miała się poprawić. - Termin przenosin przewoźników na nowy dworzec metropolitalny w Lublinie został ustalony do końca lutego 2025 roku – powiedział w tym roku Piotr Breś, wicemarszałek województwa lubelskiego. Tak się jednak nie stało. Przewoźnicy nadal będą korzystać ze starego dworca.
Dworzec metropolitalny chwali się jednak nowymi połączeniami. - Firma Przewozowa PARATEX Krzysztof Parat od środy, 16 kwietnia realizuje kursy na trasie Lublin-Łódź przez Radom, Odrzywół, Tomaszów Mazowiecki. Odjazd codziennie o 12:40 ze stanowiska nr 8 - czytamy.
Nowym przewoźnikiem jest też FanLogic UA. Operator linii Warszawa - Dniepr realizuje kursy ze stanowiska nr 42 codziennie o 13:40.
Budowa Dworca wraz z przebudową układu komunikacyjnego w jego rejonie, to najważniejszy komponent projektu Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.
Całkowita jego wartość to prawie 340 mln zł, z czego ponad 195 mln zł stanowi dofinansowanie z funduszy europejskich. Poza budynkiem dworca, projekt unijny obejmował także budowę nowego zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca ’80 do ul. Dworcowej oraz budowę łącznika ul. Dworcowej i al. Piłsudskiego, jak również rozbudowę ul. Krochmalnej o parking dla autobusów i busów oczekujących na odjazd z Dworca Lublin.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.