Lublin zakończył konsultacje nowej siatki połączeń w ramach komunikacji miejskiej. Wejdzie ona w życie po otwarciu Dworca Metropolitalnego. W ramach nowej organizacji komunikacji autobusy i trolejbusy pojadą o wiele częściej niż do tej pory, zarówno w dni robocze jak i w weekendy.
Dworzec Lublin skomunikowany z większością rejonów miasta, odczuwalny wzrost częstotliwości kursowania autobusów i trolejbusów w poszczególnych dzielnicach, a do tego większa liczba połączeń bezpośrednich. To efekt zakończonych prac nad projektem optymalizacji oferty przewozowej lubelskiej komunikacji miejskiej, który wejdzie w życie po otwarciu Dworca Lublin. Końcowa koncepcja zmian uwzględnia znaczną część postulatów mieszkanek i mieszkańców zgłoszonych w trakcie konsultacji społecznych.
– Nowy układ komunikacyjny został wypracowany wspólnie z mieszkankami i mieszkańcami podczas przeprowadzonych konsultacji społecznych i będzie sukcesywnie wdrażany po otwarciu Dworca Lublin. Z początkiem przyszłego roku, nowoczesny Dworzec stanie się centralnym węzłem przesiadkowym, integrującym w jednym miejscu różne środki transportu zbiorowego. Dlatego dobrze zaprojektowana, dostosowana do potrzeb przyszłych użytkowników sieć połączeń komunikacji miejskiej ma kluczowe znaczenie. Zaproponowany projekt zmian dotyczy nie tylko obsługi rejonu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, ale także obejmuje kompleksowe zmiany w układzie transportu zbiorowego w mieście. W ten sposób chcemy zwiększyć konkurencyjność komunikacji miejskiej, jako nowoczesnego i ekologicznego środka przemieszczania się po Lublinie – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydent Miasta Lublin, ds. Inwestycji i Rozwoju.
W celu jak najlepszego dostosowania projektu optymalizacji oferty przewozowej do oczekiwań mieszkańców, przy jednoczesnym skomunikowaniu nowo powstałego obiektu Dworca Lublin z poszczególnymi dzielnicami, ZTM w Lublinie wspólnie z wykonawcą szczegółowo przeanalizował każdą otrzymaną uwagę. Trwające konsultacje społeczne cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. W czasie ich trwania mieszkanki i mieszkańcy zgłosili ponad 2,7 tys. uwag do przedstawionej propozycji przebiegu linii autobusowych i trolejbusowych. Najwięcej, bo ponad 300, dotyczyło funkcjonowania linii nr 21 – postulat odnośnie pozostawienia jej w obecnym kształcie został w całości spełniony. Podobnie jak w przypadku pozostawienia linii nr 3 na obecnej trasie (ponad 150 uwag). Niektóre postulaty zostały uwzględnione częściowo, zapewniając zaspokojenie potrzeb podróżnych w zakresie dotarcia do konkretnych miejsc, np. zapewnienie połączenia dzielnicy Czuby z ul. Wyścigową czy kursowanie linii nr 7 na ul. Chemiczną.
Najwięcej wniosków dotyczyło m.in. zwiększenia częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej – postulat spełniony. Ponadto padały propozycje nowych połączeń, wydłużenia tras, funkcjonowania linii nocnych, przyspieszonych, obsługi Dworca, zmian numeracji linii czy rozkładu jazdy.
– Wspólnie z mieszkankami i mieszkańcami wypracowaliśmy kompromisowe rozwiązania. Z jednej strony udało się uwzględnić w koncepcji kluczowe postulaty zgłaszane podczas konsultacji społecznych, a z drugiej zachowano nadrzędne cele nowej siatki połączeń. To obsługa nowego Dworca Lublina i przede wszystkim zwiększenie częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej dla mieszkańców i pasażerów w poszczególnych dzielnicach Lublina. Był to strategiczny kierunek optymalizacji, przy zachowaniu posiadanych zasobów eksploatacyjnych. Finalnie, po wdrożeniu całości koncepcji, liczba linii kursujących w szczytach dnia powszedniego co kwadrans wzrośnie z 5 aż do 21, a kursujących co pół godziny wzrośnie z 15 do 35 – podkreśla Grzegorz Malec, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Przesłanką do wdrożenia zmian w układzie linii komunikacji miejskiej w Lublinie jest uruchomienie Dworca Lublin. Z uwagi na to, że cały proces wdrażania funkcjonalności dworca i przejścia przewoźników będzie rozłożony w czasie (tak jak to miało miejsce w innych miastach, gdzie przenoszono dworce), a dodatkowe funkcjonalności będą uruchamiane stopniowo uzupełniając całość zadań, wdrożenie zaproponowanych zmian w ramach projektu będzie odbywać się etapami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.