Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Lublin tnie komunikację z powodu mniejszych dochodów

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
24-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZTM Lublin

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Lublin tnie komunikację z powodu mniejszych dochodów
fot. UM Lublin
Lublin ogranicza wydatki, co odbije się też na komunikacji miejskiej. W sumie środki finansowe zostały zmniejszone o ok. 15%, a zmiany będą polegać przede wszystkim na zmniejszeniu częstotliwości kursowania. Zmiany są tłumaczone spadającymi dochodami miasta oraz rosnącymi kosztami.

Jak informuje ZTM Lublin, w sytuacji znacznego uszczuplenia dochodów budżetu miasta na 2020 rok, ze względu na zmiany wprowadzone centralnie, m.in. w systemie podatku dochodowego (obniżenie stawki PIT z 18% do 17%, podwyższenie kosztów uzyskania przychodów dla pracowników, wprowadzenie zwolnienia od podatku PIT dla pracowników w wieku do 26 lat) czy negatywne konsekwencje związane z niedoszacowaniem subwencji oświatowej, konieczne było podjęcie działań mających na celu ograniczenie wydatków gminy, czego konsekwencją jest m.in. zmniejszenie środków na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

Ponadto, intensywny wzrost kosztów osobowych związany ze wzrostem płacy minimalnej, jak i kosztów eksploatacyjnych (koszty energii elektrycznej, oleju napędowego) bezpośrednio dotyka także branżę komunikacyjną i przekłada się na wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej. Jest to problem ogólnopolski, z którym zderzają się także inne samorządy, nie tylko Lublin. Niektóre miasta (np. Kielce, Białystok, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia) w obliczu rosnących kosztów zdecydowały się nawet na podwyżkę cen biletów.

Znając ostateczną kwotę środków przeznaczonych na funkcjonowanie komunikacji miejskiej oraz poziom kosztów, mających realny wpływ na stawkę wozokilometra, została zaktualizowana oferta przewozowa komunikacji miejskiej. Nowe rozkłady jazdy zaczną obowiązywać z początkiem lutego i są one wypadkową możliwości finansowych, jak również pierwszego etapu analiz badań napełnienia pojazdów komunikacji miejskiej. Wraz z wejściem w życie nowych rozkładów jazdy, będziemy kontynuować monitorowanie napełnienia w pojazdach, szczególnie na tzw. głównych liniach autobusowych i trolejbusowych, tak aby w miarę możliwości finansowych, sukcesywnie korygować rozkłady jazdy, adekwatnie do potrzeb przewozowych.

Założenia przy opracowywaniu zmian w rozkładach jazdy:

- zmniejszone środki finansowe w stosunku do roku 2019 o około 15%,
- pozostawienie obecnej liczby połączeń,
- zmiany w zakresie częstotliwości kursowania (zastosowanie jako podstawowego modułu częstotliwości 20-minutowej w dzień powszedni),
- zmniejszenie częstotliwości w weekendy, gdzie zapotrzebowanie na komunikację miejską jest znacznie mniejsze w porównaniu do dnia powszedniego, w celu wzmocnienia względem modułu podstawowego (20-minutowego), głównych linii trolejbusowych (151, 158 i 159),
- utrzymanie koordynacji na głównych ciągach komunikacyjnych,
- urealnienie czasów przejazdów,

Zakres zmian:

1/ Wydłużenie trasy przejazdu linii 150, poprzez skierowanie jej do os. Poręba po trasie: … - al. Kraśnicka - Jana Pawła II - Granitowa. Wydłużenie trasy przejazdu linii 150 ma na celu wzmocnienie obsługi komunikacyjnej rejonu ul. Jana Pawła II i jest odpowiedzią na wnioski mieszkańców tamtego rejonu miasta.

2/ Częstotliwość kursowania linii autobusowych
Dzień powszedni

- podstawowy moduł częstotliwości kursowania linii autobusowych to 20 minut przez cały dzień (linie nr: 6, 13, 17, 18, 26, 29, 31, 32, 34, 39 i 57) lub w szczycie (linie nr: 2, 3, 7, 14, 15, 40 i 55)
Weekend
- podstawowy moduł częstotliwości kursowania linii autobusowych to 30 minut w sobotę i 50 minut w niedzielę

3/ Częstotliwość kursowania linii trolejbusowych
Dzień powszedni
Linia 158 – częstotliwość kursowania co 10 minut w szczycie i 20 minut poza szczytem (wzmocnienie częstotliwości kursowania w szczycie)
Linia 151– częstotliwość kursowania w dzień powszedni co 10 minut w szczycie i co 20 minut poza szczytem
Linia 159 – częstotliwość kursowania w dzień powszedni co 15 minut w szczycie i co 20 minut poza szczytem
Linie nr: 150, 153, 155, 156 i 160 – częstotliwość kursowania co 20 minut przez cały dzień
Linia 161 – częstotliwość kursowania co 30 minut przez cały dzień
Linia 152 – częstotliwość kurowania co 30 minut w szczycie i co 60 minut poza szczytem
Linia 157 – częstotliwość kursowania co 40 minut przez cały dzień
Linia 154 – częstotliwość kursowania co 60 minut przez cały dzień
Linia 162 – częstotliwość kursowania co 40-60 minut w szczycie
Weekend
Linia 151
Sobota – częstotliwość kursowania co 15 minut w szczycie (pomiędzy 9.00 a 17.00) i co 30 minut poza szczytem
Niedziela – częstotliwość kursowania co 25 minut w szczycie (pomiędzy 9.00 a 17.00) i co 50 minut poza szczytem
Linie nr: 150, 153, 155, 156, 158, 159 i 160
Sobota – częstotliwość kursowania co 30 minut przez cały dzień
Niedziela – częstotliwość kursowania co 50 minut przez cały dzień
Linia 161 – częstotliwość kursowania co 45 minut przez cały dzień w sobotę i co 60 minut przez cały dzień w niedzielę
Linie nr: 152, 154 i 157 – częstotliwość kursowania co 60 minut przez cały dzień w sobotę i w niedzielę
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd

Komunikacja

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd

Jakub Rösler 03 października 2022

Lublin wybiera dostawcę autobusu wodorowego. Cena nie była kluczowa

Przestrzeń

Lublin: Aż cztery oferty na dostawę autobusu wodorowego

Komunikacja

Zobacz również:

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Witold Urbanowicz 10 lutego 2023

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Lublin z przetargiem na obsługę części linii autobusowych

Prawo & Finanse

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd

Komunikacja

Lubelskie trolejbusy pod płotem. Przez drogi prąd

Jakub Rösler 03 października 2022

Lublin wybiera dostawcę autobusu wodorowego. Cena nie była kluczowa

Przestrzeń

Lublin: Aż cztery oferty na dostawę autobusu wodorowego

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5