Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe
fot. Szater, lic. CC BY SA 3.0 Wikimedia commons
Lublin musiał ponawiać przetarg, bo za pierwszym razem nie było chętnych na dostawę 20 nowych autobusów przegubowych z napędem hybrydowym wraz z dwiema ładowarkami mobilnymi. Drugie rozdanie przyniosło wreszcie zainteresowanie ze strony jednego producenta, ale wykracza ona poza budżet zamawiającego.

MPK Lublin prowadziło drugi przetarg na dostawę 20 nowych autobusów przegubowych, z napędem hybrydowym zasilanych plug-in. Na start w ponowionym postępowaniu zdecydował się Solaris, ale wycenił ofertę na 72,57 mln zł przy budżecie zamawiającego na kwotę 61,72 mln zł. Oceniane będą takie parametry jak cena (65%), gwarancja całopojazdowa (15%), gwarancja na magazyn energii układu hybrydowego (5%) oraz warunki techniczne (15%). Zamawiający sprawdzi takie aspekty, jak zastosowanie blokady alkoholowej, montaż system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych magazynu energii układu hybrydowego, zastosowanie układu do neutralizacji patogenów chorobotwórczych powietrza wewnątrz pojazdu oraz wdrożenie systemu ogniw fotowoltaicznych.

Autobusy dla Lublina mają zabierać na pokład co najmniej 120 pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących, a co najmniej 10 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Długość autobusów określono w przedziale 17,5-18,75 m, a wysokość do 3,3 m, zaś szerokość do 2,55 m. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu, a podłoga nie może znajdować się wyżej niż 34 cm nad ziemią. Wejście do pojazdu mają zapewniać drzwi w układzie 2-2-2-2.

Hybrydowy układ napędowy ma zostać wyposażony w silnik spalinowy o mocy co najmniej 200 kW, który będzie spełniać normy emisji Euro VI oraz silnik bądź silniki elektryczne o mocy co najmniej 130 kW. Magazyn energii elektrycznej będzie ładowany poprzez złącze plug-in, a także poprzez mechanizm rekuperacji energii oraz wykorzystanie chwilowej, nadmiarowej mocy silnika. Nominalna pojemność magazynu energii trakcyjnej nie może być mniejsza niż 30 kW. Ponadto MPK wymaga dostawy dwóch mobilnych ładowarek plug-in o mocy 20 kW każda.

Autobusy mają być klimatyzowane, ogrzewane oraz monitorowane. Pasażerowie skorzystają z portów USB do ładowania urządzeń mobilnych. W autobusach będzie też dynamiczna informacja pasażerska i system zliczania pasażerów.

Na realizację zamówienia wskazano maksymalnie 330 dni, jednak pierwszych pięć autobusów ma zostać dostarczonych już po 300 dniach od podpisania umowy. Zakup jest dofinansowany ze środków europejskich z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Określono, że ponad 50% użytych komponentów do produkcji nowych autobusów ma pochodzić z państw Unii Europejskiej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Komunikacja

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Przemysław Farsewicz 16 października 2024

Lublin. Sporo linii autobusowych pojedzie częściej

Komunikacja

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Prawo & Finanse

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Redakcja/inf. pras. 13 marca 2024

Zobacz również:

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Komunikacja

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Przemysław Farsewicz 16 października 2024

Lublin. Sporo linii autobusowych pojedzie częściej

Komunikacja

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Prawo & Finanse

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Redakcja/inf. pras. 13 marca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5