Lublin musiał ponawiać przetarg, bo za pierwszym razem nie było chętnych na dostawę 20 nowych autobusów przegubowych z napędem hybrydowym wraz z dwiema ładowarkami mobilnymi. Drugie rozdanie przyniosło wreszcie zainteresowanie ze strony jednego producenta, ale wykracza ona poza budżet zamawiającego.
MPK Lublin prowadziło drugi przetarg na dostawę 20 nowych autobusów przegubowych, z napędem hybrydowym zasilanych plug-in. Na start w ponowionym postępowaniu zdecydował się Solaris, ale wycenił ofertę na 72,57 mln zł przy budżecie zamawiającego na kwotę 61,72 mln zł. Oceniane będą takie parametry jak cena (65%), gwarancja całopojazdowa (15%), gwarancja na magazyn energii układu hybrydowego (5%) oraz warunki techniczne (15%). Zamawiający sprawdzi takie aspekty, jak zastosowanie blokady alkoholowej, montaż system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych magazynu energii układu hybrydowego, zastosowanie układu do neutralizacji patogenów chorobotwórczych powietrza wewnątrz pojazdu oraz wdrożenie systemu ogniw fotowoltaicznych.
Autobusy dla Lublina mają zabierać na pokład co najmniej 120 pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących, a co najmniej 10 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Długość autobusów określono w przedziale 17,5-18,75 m, a wysokość do 3,3 m, zaś szerokość do 2,55 m. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu, a podłoga nie może znajdować się wyżej niż 34 cm nad ziemią. Wejście do pojazdu mają zapewniać drzwi w układzie 2-2-2-2.
Hybrydowy układ napędowy ma zostać wyposażony w silnik spalinowy o mocy co najmniej 200 kW, który będzie spełniać normy emisji Euro VI oraz silnik bądź silniki elektryczne o mocy co najmniej 130 kW. Magazyn energii elektrycznej będzie ładowany poprzez złącze plug-in, a także poprzez mechanizm rekuperacji energii oraz wykorzystanie chwilowej, nadmiarowej mocy silnika. Nominalna pojemność magazynu energii trakcyjnej nie może być mniejsza niż 30 kW. Ponadto MPK wymaga dostawy dwóch mobilnych ładowarek plug-in o mocy 20 kW każda.
Autobusy mają być klimatyzowane, ogrzewane oraz monitorowane. Pasażerowie skorzystają z portów USB do ładowania urządzeń mobilnych. W autobusach będzie też dynamiczna informacja pasażerska i system zliczania pasażerów.
Na realizację zamówienia wskazano maksymalnie 330 dni, jednak pierwszych pięć autobusów ma zostać dostarczonych już po 300 dniach od podpisania umowy. Zakup jest dofinansowany ze środków europejskich z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Określono, że ponad 50% użytych komponentów do produkcji nowych autobusów ma pochodzić z państw Unii Europejskiej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.