PKP SA otworzyły oferty w przetargach na remont dworców Babimost i Sulechów przy linii kolejowej nr 358 – z rearanżacją części pasażerskiej. Postępowania nie cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Dworzec w Sulechowie jest datowany na 1904 r. Pracami objęta zostanie część publiczna. Zmieni się układ pomieszczeń. Powstanie przedsionek. Na parterze przewidziano poczekalnię z miejscami siedzącymi. Udostępnione zostaną toalety oraz pomieszczenie opiekuna z dzieckiem – w miejscu dawnych kas. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wykonane zostaną też niewielkie prace remontowe. Przewidziano wymianę drzwi wewnętrznych, odrestaurowanie historycznych drzwi wejściowych, wymianę wtórnej stolarki okiennej. Wizualizacje
tutaj.
Dzisiaj (4 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie Firma Architektoniczno-Budowlana Restauracji Zabytków Architekton, która proponowała wykonanie usług za 4,305 mln zł. To niewiele powyżej budżetu określonego na 4,083 mln zł brutto.
Dworzec Babimost datowany jest na 1900 r. Zakres prac obejmuje dostosowanie obiektu d potrzeb osób niepełnosprawnych. Zmieni się układ funkcjonalny pomieszczeń. Na parterze znajdzie się rozbudowany hol główny, z wykorzystaniem zachodniej części budynku, wydzielone zostaną toalety. Wymienione zostaną drzwi i okna – na wzór historycznych. Przewidziano podniesienie poziomu posadzki do nowego planowanego poziomu terenu od strony peronów – nawiązanie się do odrębnej inwestycji PKP PLK. Wizualizacje
tutaj. W tym przypadku nie było żadnych ofert na prace wycenione na kwotę 3,487 mln zł brutto.
Dworce leżą przy linii 358, łączącej Zbąszynek z Zieloną Górą i Gubinem. Obecnie miejscowości nie są obsługiwane przez pociągi – w marcu 2020 r. rozpoczął się
dłużący się już remont odcinka Czerwieńsk – Zbąszynek. Dopiero niedawno PKP PLK
wybrały nowego wykonawcę.