Mikołaj Kobryński
Przebudowa linii A obejmie stopniową automatyzację, przez co pełna bezobsługowość zostanie osiągnięta w 2035 roku. Co warto odnotować, program automatyzacji został już zrealizowany w Lyonie w odniesieniu do linii metra B i D. Oprócz automatyzacji na linii A przewidywane są m.in. rewitalizacja 4 stacji, zakup 20 nowych pociągów oraz zabudowa drzwi peronowych, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa dzięki uniemożliwieniu wtargnięć na torowiska. Warto wspomnieć, że na linii A miała miejsce w ostatnich latach połowa tego rodzaju incydentów w lyońskim metrze, co przekładało się na problematyczne dla pasażerów przestoje w ruchu.1️⃣,7️⃣ milliard d’€ d’investissements d’ici 2035 : la modernisation du réseau métro sur les rails !🚇
— SYTRAL Mobilités (@SYTRALmobilites) June 28, 2023
Rénovations, fiabilisation, performance : c’est parti pour un fil 🧵 détaillé sur ce programme ambitieux ⬇ pic.twitter.com/zqTiEnsbnC
Modernizacja linii C, obchodzącej niebawem 50. rocznicę powstania, ma kosztować 239 mln euro i także w tym przypadku przewidziany został zakup nowego taboru w sile 9 pociągów. Oprócz tego linia C zyska drugi tor na odcinku Hénon – Cuire. Warto dodać, że jest to najkrótsza trasa, której długość wynosi ok. 2,5 km, a średnia odległość międzystacyjna na poziomie 600 metrów jest typowa raczej dla linii szybkiego tramwaju. Inwestycje taborowe uzupełnia projekt zakupu 14 pociągów z przeznaczeniem do obsługi linii B.🚇 📢 #Thread — Notre réseau de Métros lyonnais va bénéficier de multiples investissements jusqu'à horizon 2035 pour un montant total 1,7 milliard'€.
— Bruno Bernard (@brunobernard_fr) June 28, 2023
L'occasion de rentrer dans le détail des grands enjeux de notre réseau, alors que notre ligne C va fêter bientôt ses 50 ans. 👇 pic.twitter.com/lK3M0qlA5m