MZK Malbork rozpisało przetarg na dostawy czterech autobusów elektrycznych o długości do 10 m wraz z infrastrukturą do ładowania. Pojazdy powinny zostać dostarczone do końca listopada przyszłego roku – pod warunkiem otrzymania środków unijnych na projekt.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech elektrobusów o długości 8,5-10 m, które pomieszczą min. 60 pasażerów, w tym co najmniej 24 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0, otwierane do wewnątrz, z wejściem na wysokości 320-340 mm. Wymagane jest jedno stanowisko na wózek. Pojazdy będą klimatyzowane. System grzewczy ma być wsparty niezależnym kotłem grzewczym zasilanym paliwem, o mocy co najmniej 20 kW. Zbiornik na paliwo min. 40 l. Przewidziano szyby przesuwne lub uchylne, kasowniki, system zliczania pasażerów, tablice informacyjne, monitoring, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, nagłośnienie.
Wymagane są silnik bądź silniki o mocy min. 160 kW – z układem odzysku energii w trakcie hamowania, uruchamianym przez naciśnięcie pedału hamulca lub dźwignią umieszczoną pod kierownicą przez kierowcę. Baterie mają być przystosowane do szybkiego ładowania mocą 200 kW o pojemności nie mniejszej niż 260 kWh. Zasięg określono na 100 km. Pojazd ma być przystosowany do ładowania plug-in i za pomocą pantografu odwróconego.
Zamówienie obejmuje także infrastrukturę na terenie zajezdni. Przewidziano dostawę dwóch stacji wolnego ładowania – dwuwyjściowej, o mocy wyjściowej minimum 80 kW każda (2x40 kW).
Termin składania ofert mija 6 grudnia. Startować mogą firmy, które zrealizowały co najmniej jedną dostawę elektrobusów o wartości min. 5 mln zł brutto oraz jedną ostawę stacji wolnego ładowania o wartości min. 200 tys. zł. O wyborze zdecydują cena (60%), kryteria techniczne (40%). Pod uwagę brane będą długość gwarancji całopojazdowej, na magazyn energii, na stacje ładowania, zużycie energii, spełnienie wymogów homologacji typy pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, nominalna (energetyczna) pojemność magazynów energii. Min. 50% części, zespołów i materiałów ma pochodzić z rynku unijnego.
Na realizację przeznaczono 10 miesięcy – nie później niż do 30 listopada 2023 r. Zmawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania, jeśli środki unijne nie zostaną mu przyznane.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.