MZK Malbork rozstrzygnął przetarg na dostawy sześciu elektrobusów oraz stacji ładowania. Postępowanie wygrał, zgodnie z przewidywaniami Solaris oraz firma Ekoenergetyka Polska. Na realizacji zamówienia Malbork zaoszczędzi ok. 2,5 mln zł.
Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza zakłada dostawy sześciu autobusów elektrycznych o długości 11,5-12,3 m, mogących przewieźć co najmniej 70 pasażerów, w tym min. 26 na miejscach siedzących. Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Pojazdy będą ładowanie przy wykorzystaniu pantografu odwróconego oraz przy pomocy wtyczki (plug-in). Zasięg pojazdu określono na min. 80 km. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Przedmiotem drugiej jest natomiast dostawa i montaż dwóch stałych stacji ładowania o mocy wyjściowej 190 kW każda na pętlach Wielbark Cmentarz oraz Piaski 1 oraz trzech dwuwyjściowych stacji wolnego ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym, o mocy wyjściowej min. 80 kW (2x40 kW) każda.
W części dot. pojazdów wystartowały trzy firmy z ofertami od 13,948 mln zł do 17,697 mln zł brutto. Dziś (22 czerwca) zamawiający rozstrzygnął postępowanie. Wygrał Solaris, który złożył najtańszą propozycję. W części dot. ładowarek wpłynęły dwie oferty. Ostatecznie zamówienie zgarnie konsorcjum firm Ekoenergetyka i Westa Building, które zaproponowało 1,717 mln zł brutto. Budżet na oba zadania był określony na kwotę 18,218 mln zł brutto, co oznacza, że Malbork zaoszczędzi ok. 2,5 mln zł.
Część związana z elektrobusami ma zostać zrealizowana w ciągu 14 miesięcy. Dostawy pojazdów odbywać się będą w trzech transzach, po dwie sztuki w odstępie czasowym trzech tygodni każda. Na realizację części związanej z infrastrukturą ładowania przeznaczono 12 miesięcy.