Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Są oferty na przebudowę torowiska na Marszałkowskiej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
31-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Są oferty na przebudowę torowiska na Marszałkowskiej
fot. Tramwaje WarszawskieWizualizacja przebudowanego torowiska na Marszałkowskiej
Otwarto oferty w przetargu na przebudowę odcinka trasy tramwajowej w ulicy Marszałkowskiej. We współpracy z Zarządem Dróg Miejskich, Tramwaje Warszawskie stworzą nowoczesne torowisko w zielonej zabudowie, z dodatkowymi przejściami dla pieszych i przejazdami. Zadanie jest częścią prezydenckiego projektu Nowego Centrum Warszawy.

Oferty w postępowaniu przetargowym dotyczą przebudowy ok. 1-kilometrowego odcinka torowiska na ul. Marszałkowskiej między ul. Widok i ul. Królewską. W postępowaniu wystartowały trzy firmy. Balzola zaproponowała wykonanie robót za ok. 24,25 mln zł brutto, Strabag – 26,13 mln zł brutto, a Instalnika – 32,92 mln zł brutto. Wszystkie mieszczą się w budżecie określonym na kwotę 34,97 mln zł brutto. Teraz komisja przetargowa przystąpi do formalnego sprawdzenia złożonych dokumentów. Następnie dokona oceny w oparciu o kryteria postępowania – pod uwagę będzie brana cena oraz doświadczenie personelu wykonawcy.

Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwszy podstawowy, dotyczy odcinka trasy od ul. Widok do południowej części skrzyżowania z ul. Królewską (bez skrzyżowania ze Świętokrzyską, które było przebudowywane w czasie budowy centralnego odcinka II linii metra), natomiast w ramach zamówienia opcjonalnego przewidziano przebudowę odcinka trasy tramwajowej zlokalizowanej w rejonie skrzyżowania ulic Marszałkowskiej z Królewską wraz z zespołem przystankowym Królewska, gazociągiem na ul. Królewskiej i dostosowaniem układu drogowego na skrzyżowaniu. W związku z tym, że oferty mieszczą się w budżecie, będzie można zrealizować obie części zamówienia – zarówno część podstawową, jak i opcjonalną.

Efektem prac będzie znaczna poprawa płynności ruchu tramwajów. Znikną występujące ograniczenia prędkości, a przejazd tramwajów będzie cichszy. Na odcinku od Królewskiej do Świętokrzyskiej zaplanowano zielone torowisko z zabudową z rozchodnika, natomiast na odcinku w kierunku ronda Dmowskiego zastosowana zostanie zabudowa przejezdna. Wynika to z wniosku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” o zachowanie możliwości poruszania się karetek po tym odcinku torowiska.

Inwestycja, którą Tramwaje Warszawskie prowadzą w koordynacji z Zarządem Dróg Miejskich, stanowi kolejny krok w kierunku sukcesywnego przekształcania ulicy Marszałkowskiej w prawdziwie zieloną arterię. Utworzone zostaną pasy separacyjne wzdłuż torowiska pod przyszłe nasadzenia zieleni wysokiej i niskiej, które to następnie ZDM zrealizuje w ramach osobnego zadania. Przesuniemy krawężniki w celu dostosowaniu ich do nowego układu drogowego. Równolegle z pracami torowymi ZDM wykona swoją część zadania, w ramach którego powstaną dwa nowe przejścia dla pieszych oraz przejazdy rowerowe – na wysokości ulic Złotej i Sienkiewicza. W tych samych punktach pojawią się też nowe rozwiązania dla kierowców. W rejonie ulicy Złotej wyznaczona zostanie zawrotka pozwalająca zmienić kierunek ruchu bez konieczności dojeżdżania do ronda Dmowskiego. Z kolei przy ulicy Sienkiewicza powstanie zupełnie nowy lewoskręt zapewniający dojazd do kwartału w rejonie Złota-Zgoda.

Roboty będą wiązać się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów pomiędzy przystankami Metro Ratusz Arsenał i Centrum przez ok. 3,5 miesiąca. Przerwa zaplanowana została między czerwcem a październikiem 2025 r. Na pozostałych odcinkach ul. Marszałkowskiej i ul. Andersa, dzięki zabudowie tymczasowych rozjazdów nakładkowych, możliwe będzie utrzymanie ruchu pasażerskiego z wykorzystaniem tramwajów dwukierunkowych.

Czas zamknięcia wykorzystany zostanie do przeprowadzenia również innych prac na przylegających odcinkach sieci. Kompleksowo, w ramach programu remontowego Tramwajowe Przyspieszenie, wyremontowane zostanie torowisko z rozjazdami w węźle na placu Bankowym. Tramwaje Warszawskie, tutaj już bez współpracy z ZDM, przeprowadzą też własnymi siłami remont torów między Królewską a Senatorską.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie tramwaje kupuje Warszawa?

Komunikacja

Jakie tramwaje kupuje Warszawa?

Redakcja/inf. pras. 27 stycznia 2025

Tramwaje Warszawskie kupują tramwaje. Do 160 nowych wozów

Komunikacja

Tramwaj do Dworca Zachodniego – prace na Grójeckiej

Komunikacja

Tramwaj do Dworca Zachodniego – prace na Grójeckiej

Paulina Piziorska 25 stycznia 2025

Tramwaje Warszawskie wyremontują całą Słomińskiego

Komunikacja

Zobacz również:

Jakie tramwaje kupuje Warszawa?

Komunikacja

Jakie tramwaje kupuje Warszawa?

Redakcja/inf. pras. 27 stycznia 2025

Tramwaje Warszawskie kupują tramwaje. Do 160 nowych wozów

Komunikacja

Tramwaj do Dworca Zachodniego – prace na Grójeckiej

Komunikacja

Tramwaj do Dworca Zachodniego – prace na Grójeckiej

Paulina Piziorska 25 stycznia 2025

Tramwaje Warszawskie wyremontują całą Słomińskiego

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5