W powtórzonym przetargu należącej do MPK spółki KrakTransRem na leasing 10 autobusów wpłynęły dwie oferty. Obie mieszczą się w kosztorysie.
Firma KrakTransRem, należąca do MPK Kraków, ogłosiła w lipcu przetarg na leasing 10 autobusów o długości ok 12 m. Z powodu braku ofert
postępowanie unieważniono i rozpisano ponownie. Tym razem złożone zostały dwie oferty.
Różnią się one ceną w bardzo niewielkim stopniu. konsorcjum Solaris Bus & Coach i Pekao Leasing (które
wygrało na początku roku przetarg spółki na 12 autobusów) chce 16,67 mln zł brutto. Z kolei konsorcjum MAN Truck & Bus i PKO Leasing chce 16,31 mln zł brutto. Kwota przeznaczona na realizację to 19,22 mln zł brutto.
Nie opublikowano jeszcze szczegółów technicznych ofert, które mogą okazać się w takim wypadku decydujące - można otrzymać za nie 30% punktów. Pod uwagę brane będą gwarancja, liczba miejsc siedzących, długość pojazdu, wyposażenie autobusu w systemy bezpieczeństwa: aktywnego tempomatu oraz asystenta prawej strony pojazdu, efektywna szerokość pierwszych drzwi, moment maksymalny silnika, zastosowanie napędu hybrydowego, sposób otwarcia drzwi.
Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie i dostawa realizowana w formie leasingu finansowego 10 sztuk nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. Wymagana długość to 11,8-13,5 m. Więcej na temat specyfikacji
piszemy tutaj.