W styczniu br. warszawski Medcom wyprodukował tysięczny system napędowy do autobusu elektrycznego. W ciągu ostatnich kilku lat, dzięki współpracy z kluczowymi producentami elektrycznego taboru miejskiego, stał się jednym z głównych dostawców nowoczesnych i energooszczędnych napędów do elektrobusów.
Warszawski producent energoelektroniki rozpoczął prace nad własnym systemem napędowym do elektrobusów w 2013 roku, korzystając z doświadczeń w produkcji napędów do innych typów pojazdów elektrycznych. Działania w szybkim tempie przełożyły się na sukces rynkowy Medcomu. Jeszcze w 2018 roku firma miała na swoim koncie 150 takich realizacji, aby już po 3 latach osiągnąć poziom tysiąca układów napędowych do autobusów elektrycznych.
Aktualnie elektrobusy oraz trolejbusy wyposażone w rozwiązania Medcom poruszają się już w kilkunastu miastach w Polsce, a także wielu krajach europejskich oraz w Turcji i Indiach. Możemy je znaleźć m.in. w Niemczech, Włoszech, Rumunii, Belgii, Hiszpanii, Francji oraz w państwach skandynawskich.
– Po kilku latach rozwoju, rynek autobusów elektrycznych stał się dla nas jednym z najważniejszych kierunków. Przekroczenie progu 1000 napędów, to kolejny ważny krok w naszej strategii ukierunkowanej na rozwój elektrycznego i bezemisyjnego transportu miejskiego, nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego osiągnięcia. Było to możliwe, przede wszystkim, dzięki naszemu zgranemu zespołowi – mówi Paweł Choduń z firmy Medcom.
Dużą część z 1000 systemów napędowych wyprodukowanych przez Medcom stanowią rozwiązania powstałe w innowacyjnej technologii SiC. Opracowany przez firmę układ napędowy z wykorzystaniem węglika krzemu, to przełom w rozwiązaniach dla elektrycznego taboru miejskiego. Rozwiązanie stanowi jeden z głównych kierunków rozwoju nowoczesnego i ekologicznego transportu publicznego. Co więcej, w porównaniu do dotychczas stosowanych technologii, umożliwia ograniczenie strat energii oraz zmniejszenie jej zużycia nawet o 13%.
Medcom podkreśla jednocześnie, że rynek niskoemisyjnego transportu miejskiego będzie się stale rozwijał. Zdaniem jego ekspertów, kolejnym, naturalnym krokiem w produkcji zrównoważonego ekologicznie transportu będą pojazdy napędzane wodorem. Firma już teraz dysponuje technologią pozwalającą produkować w Polsce w 100% bezemisyjne pojazdy miejskie i ma na swoim koncie pierwsze zrealizowane projekty w tym zakresie, m.in. napędy do trolejbusów w Rydze wykorzystujące ogniwa wodorowe oraz układ napędowy do wodorowych autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.