Mercedes otrzymał dwa duże zamówienia na swoje elektryczne autobusy E–Citaro, które premierę miały zaledwie rok temu. 56 z nich trafi do Wiesbaden, a kolejne 16 do Hamburga. Większość pojazdów z pierwszej wspomnianej dostawy będzie korzystało z ultranowoczesnych baterii.
Pierwsze zamówienie dotyczy 56 E–Citaro dla przewoźnika ESWE Verkehrsgesellschaft mbH z Wiesbaden. Pierwsze 15 autobusów zostanie dostarczonych jeszcze w tym roku i będą wyposażone w standardowe baterie o pojemności 292 kWh. Ale 41 autobusów, których dostawa jest planowana na 2020 r. ma być wyposażonych w nowoczesne baterie w których elektrolit nie jest płynny, a stały, co pozwala na zmniejszenie ich objętości. O ile pierwsze 15 autobusów zyska wspomnianą pojemność dzięki 12 pakietom baterii, w przypadku kolejnych 41 autobusów zaledwie 7 pakietów baterii zapewni pojemność 441 kWh.
Dzięki temu mercedesy, nawet podczas srogiej zimy (ogrzewanie autobusów ma być całkowicie elektryczne, zasilane z baterii) są w stanie przejechać na jednym ładowaniu 200 km. Ten wynik potwierdzono testem SORT2. W standardowych warunkach ich zasięg określono na minimum 280 km.
Drugie zamówienie dla przewoźnika Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein dotyczy 16 autobusów z klasycznymi bateriami o pojemności łącznej 292 kWh.
W Wiesbaden Mercedes będzie odpowiedzialny nie tylko za dostawę autobusów, ale też za dostawę infrastruktury, w tym przebudowę zajezdni i dostosowanie jej dla potrzeb elektrobusów.
W Hamburgu dostawa E–Citaro to część większego planu tamtejszego przewoźnika. Od przyszłego roku VHH ma zamiar kupować wyłącznie pojazdy zeroemisyjne.