Niemiecki producent, który niedawno zadebiutował ze swoimi autobusami elektrycznymi, zyskał pierwsze zamówienia z zagranicy. Do Luksemburga, Norwegii i Szwecji sprzeda łącznie 20 elektrobusów.
Dziewięć autobusów e-Citaro trafi do przewoźnika Voyages Emile Weber z Luksemburga, sześć autobusów elektrycznych od Mercedesa pojedzie do norweskiego przewoźnika Norgesbuss i będą jeździły po Trollasen, a kolejnych pięć ma kursować po szwedzkim Ystad w barwach przewoźnika Bergkvarabuss.
Producent podkreśla, że pojazdy, choć w wersji 12-metrowej będą znacznie różniły się miedzy sobą. Te norweskie będą trzydrzwiowe i z bateriami o pojemności 243 kWh. Te dla Luksemburga i dla Szwecji mają mieć dwoje drzwi, ale za to największy oferowany przez Mercedesa pakiet baterii o łącznej pojemności 292 kWh, tyle że mają się znacznie różnić jeśli chodzi o wyposażenie wewnętrzne.
Pierwszy e-Citaro został dostarczony w marcu tego roku do Berlina. Poza tym autobusy od Mercedesa zostały zamówione w Hamburgu, Wiesbaden i Darmstadt.