Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mercedes wyprodukował już ponad 1000 eCitaro

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
23-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Daimler Buses

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Mercedes wyprodukował już ponad 1000 eCitaro
Fot. Daimler Buses
Daimler Buses właśnie pochwalił się ponad tysiącem wyprodukowanych egzemplarzy autobusu eCitaro. Pojazdy Mercedesa jeżdżą w wielu europejskich krajach, w tym także w Polsce.

Jak informuje Daimler Buses już ponad 1000 sztuk niskopodłogowego autobusu elektrycznego eCitaro zjechało z linii produkcyjnej w Mannheim. W ciągu niemalże pięciu lat od rozpoczęcia produkcji seryjnej, która miała miejsce pod koniec 2018 roku, eCitaro stał się prawdziwym symbolem sukcesu. Świadczą o tym nie tylko liczne duże zamówienia z miast takich jak Hamburg, Drezno, Brema, Wiesbaden czy Mannheim, ale także opinie operatorów autobusowych we Francji, Włoszech, Szwecji, Polsce, Austrii, Szwajcarii i wielu innych krajach europejskich, którzy zaufali elektrycznemu autobusowi z gwiazdą.

– Mercedes-Benz eCitaro jest nieodłącznym elementem procesu rozwoju elektromobilności wśród autobusów miejskich – mówi Mirko Sgodda, szef marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w Daimler Buses. – Jest bezpieczny, niezawodny i ekonomiczny w eksploatacji. Dzięki swemu niezależnemu, nowoczesnemu designowi pokazuje również, jak atrakcyjne może być oblicze elektromobilności. eCitaro rozwija swój pełny potencjał, gdy jest osadzony w kompleksowym systemie elektromobilności. Na życzenie klienci mogą otrzymać wsparcie w procesie transformacji na elektromobilność poprzez uzyskanie z jednego źródła gotowych rozwiązań obejmujących nie tylko same autobusy elektryczne ale także infrastrukturę ładowania i system zarządzania zajezdnią – dodaje.

Mercedes-Benz eCitaro łączy w sobie sprawdzoną platformę najlepiej sprzedającego się w historii autobusu miejskiego Mercedes-Benz z nowymi rozwiązaniami technologicznymi i designem. Pierwsze eCitaro wprowadzone na rynek w roku 2018 były autobusami solo z baterią o pojemności do 243 kWh. Od samego początku nowy, innowacyjny system zarządzania ciepłem umożliwił zmniejszenie zapotrzebowania na energię do ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji o około 40 % w porównaniu z Citaro wyposażonym w silnik spalinowy, tworząc tym samym fundament pod praktyczne zasięgi eCitaro.

Już w chwili jego prezentacji zaplanowane były kolejne kroki rozwoju przewidziane do realizacji w kolejnych, krótkich odstępach czasu. Druga generacja baterii zwiększyła zasięg, zachowując niezmienioną masę, i utorowała drogę dla udanego wariantu autobusu przegubowego eCitaro G, który wszedł na rynek w połowie 2020 roku. Kolejnym kamieniem milowym było wprowadzenie pod koniec roku 2022 trzeciej generacji wysokowydajnych baterii litowo-jonowych, których głównymi komponentami były nikiel, mangan i tlenek kobaltu (NMC). Zwiększa to pojemność ogniw baterii o 50 % przy zachowaniu tej samej masy, a tym samym umożliwia zasięg do 280 kilometrów (autobus solo).

W przypadku jeszcze dłuższych kursów - które notabene przekładają się na niemalże 100 % wymagań wszystkich operatorów transportowych - eCitaro fuel cell z ogniwem paliwowym może jeszcze bardziej zwiększyć zasięg. Jego światowa premiera miała miejsce podczas Światowego Szczytu Transportu Publicznego (GPTS) 2023 w Barcelonie na początku czerwca. W dostępnej początkowo wersji przegubowej eCitaro fuel cell przejeżdża około 350 km bez doładowywania i oferuje miejsce dla maksymalnie 128 pasażerów. Podstawą eCitaro fuel cell jest napęd akumulatorowo-elektryczny z wysokowydajnymi bateriami NMC 3, a ogniwo paliwowe o mocy 60 kW działające jako generator energii z wodoru służy do zwiększenia zasięgu. Takie połączenie umożliwia wyjątkowo ekonomiczną eksploatację, ponieważ energia elektryczna z sieci jest dostępna po niższej cenie niż zielony wodór. Ponadto, eCitaro fuel cell - w przeciwieństwie do pojazdów napędzanych czystym wodorem z niewielką baterią buforową - jest w stanie znacznie lepiej magazynować w swoich dużych bateriach energię odzyskiwaną w ramach rekuperacji.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Komunikacja

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Bartosz Chochołowski 28 sierpnia 2023

Wrocław. Elektrobusy zadebiutują we wrześniu

Komunikacja

Wrocław. Elektrobusy zadebiutują we wrześniu

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

MPK Poznań testuje eCitaro

Komunikacja

MPK Poznań testuje eCitaro

Redakcja/inf. pras. 19 lipca 2023

Mercedes zaczyna produkcję seryjną eCitaro fuel cell

Komunikacja

Mercedes zaczyna produkcję seryjną eCitaro fuel cell

Redakcja/inf. pras 07 czerwca 2023

Daimler wyda na baterie 20 mld euro do 2030 r.

Prawo & Finanse

Daimler wyda na baterie 20 mld euro do 2030 r.

Jakub Dybalski 02 stycznia 2019

Zobacz również:

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Komunikacja

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Bartosz Chochołowski 28 sierpnia 2023

Wrocław. Elektrobusy zadebiutują we wrześniu

Komunikacja

Wrocław. Elektrobusy zadebiutują we wrześniu

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

MPK Poznań testuje eCitaro

Komunikacja

MPK Poznań testuje eCitaro

Redakcja/inf. pras. 19 lipca 2023

Mercedes zaczyna produkcję seryjną eCitaro fuel cell

Komunikacja

Mercedes zaczyna produkcję seryjną eCitaro fuel cell

Redakcja/inf. pras 07 czerwca 2023

Daimler wyda na baterie 20 mld euro do 2030 r.

Prawo & Finanse

Daimler wyda na baterie 20 mld euro do 2030 r.

Jakub Dybalski 02 stycznia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5