Poznaliśmy oferty w przetargu MPK Wrocław na dostawę 11 elektrycznych przegubowców. Przewoźnik zarezerwował na zakup pojazdów prawie 48,495 miliona złotych. Swoje oferty złożyły Evobus, a także Solaris. Bliżej zwycięstwa jest Mercedes, który zaoferował swoje autobu za prawie 44,155 miliona złotych, w porównaniu do 46 milionów za ofertę Solarisa.
Przypomnijmy, iż MPK Wrocław
chce zakupić 11 przegubowych autobusów elektrycznych. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny,
z którego przewoźnik pozyskał ponad 46 milionów złotych. Wniosek MPK opiewał na kwotę prawie 100 milionów złotych, lecz ostatecznie udało się uzyskać prawie połowę tej kwoty. Poza autobusami przewoźnik zakupi też ładowarki do nowych pojazdów.
Dziś poznaliśmy oferty w przetargu. Ostatecznie wystartowały Solaris i Evobus. Firma z Bolechowa złożyła ofertę o wartości lekko ponad 46 milionów złotych, natomiast oferta Evobusa opiewał na trochę ponad 44,155 miliona złotych. Zamawiający chce przeznaczyć na zakup prawie 48,495 miliona złotych, tak więc pozytywne rozstrzygnięcie przetargu powinno być formalnością.
– Oferenci przedstawili nam naprawdę dobre ceny, znacznie poniżej tego, na co byliśmy gotowi. Cieszy nas to tym bardziej, że do przetargu stanęły uznane, renomowane firmy, posiadające doświadczenie w produkcji pojazdów elektrycznych. Obie są znane naszym pasażerom – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Przed komisją przetargową teraz ciężka praca nad analizą złożonych ofert i ich formalną oceną. Już teraz dziękuję pracownikom działu Zamówień Publicznych za ich profesjonalną pracę i sprawne oraz transparentne prowadzenie tego procesu – dodaje.
Nowe autobusy mają mieć od 18 do 18,75 metra długości, być w pełni niskopodłogowe i zdolne do ładowania za pomocą pantografu, jak i wtyczki. Zasięg pojazdów na jednym ładowaniu określono na minimum 80 kilometrów, a elektrobusy mają zabierać na pokład minimum 40 osób na miejscach siedzących. Autobusy mają mieć też 4 pary drzwi w układzie 2-2-2-2, a także klimatyzację i pełne oświetlenie ledowe. Pojazdy będą kursować na linii K.
Cena będzie jednak tylko jednym z kryteriów wyboru zwycięzcy przetargu. Komisja weźmie pod uwagę m.in. okres gwarancji (osobno na baterie, ładowarki i same autobusy) czy obecność systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy. Zamówionych pojazdów MPK spodziewa się szesnaście miesięcy po podpisaniu umowy z wyłonionym wykonawcą.