eCitaro fuel cell przejeżdża około 400 kilometrów bez konieczności doładowywania. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej, która czasowo zbiega się z GPTS, nowa wersja eCitaro z ogniwami paliwowymi przeszła liczne testy i szczegółowe badania.
Mercedes-Benz eCitaro fuel cel w wersji standardowej potrafi na trasie o średnich wymaganiach pokonać ok. 400 km, z kolei w wersji przegubowej osiąga zasięg ok. 350 km. Zaspokaja zatem wysokie wymagania przewoźników dotyczące zasięgu, w związku z czym może bezproblemowo zastąpić autobusy miejskie z silnikami spalinowymi. Podstawą jest tu napęd bateryjno-elektryczny. Ogniwo paliwowe o mocy 60 kW, będące wodorowym generatorem prądu, służy do zwiększenia zasięgu. Dzięki korzystnemu rozkładowi masy technologia ta umożliwia uzyskanie dużej zdolności przewozowej. Ze względu na duży zasięg nie przewiduje się doładowywania baterii na trasie. Ładowanie odbywa się zawsze w zajezdni za pomocą złącza plug-in. Od momentu prezentacji na GPTS eCitaro fuel cell będzie można zamówić w wersji przegubowej. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Bezpieczeństwo i funkcjonalność eCitaro fuel cell na stanowisku pomiarowym
Przed rozpoczęciem w czerwcu 2023 r. produkcji seryjnej eCitaro fuel cell musiał przejść liczne testy wytrzymałościowe i kontrole sprawności. Ze szczególną uwagą pochylono się nad tematem nowych ogniw paliwowych i instalacji wodorowej. Zbiorniki wodoru zostały już przetestowane zgodnie z nowym regulaminem nr 134 EKG ONZ pod kątem odporności na ogień, uderzenia i temperaturę. Wszystkie komponenty oraz system mocowania na dachu zostały poddane testom wibracyjnym i badaniom na wózkach symulującym uderzenie. Nowy system zarządzania ciepłem, który w efektywny sposób wykorzystuje ciepło generowane przez ogniwo paliwowe, przeszedł szeroko zakrojone testy laboratoryjne i praktyczne w ekstremalnie gorących i ekstremalnie zimnych warunkach otoczenia. Nowe komponenty eCitaro fuel cell przeszły pomyślnie wszystkie testy.
eCitaro i eCitaro fuel cell to kluczowe jednostki w procesie elektryfikacji flot autobusów miejskich. Jednak swój pełny potencjał mogą one rozwinąć dopiero wtedy, gdy staną się częścią kompleksowego systemu. Daimler Buses dostarcza więc nie tylko indywidualnie skonfigurowane eCitaro, lecz na życzenie może także z pomocą swoich ekspertów zaopatrzyć klienta w infrastrukturę do ładowania, system zarządzania ładowaniem i system zarządzania flotą. Inwestycja realizowana jest opcjonalnie w etapach lub kompleksowo z jednego źródła, łącznie który pracami budowlanymi obejmującymi wykonanie nowego budynku lub przebudowę zajezdni, począwszy od fazy projektowej, poprzez prace stricte budowlane, aż po wykonanie instalacji elektrycznych. W realizację angażowani są doświadczeni partnerzy – a to oznacza e-mobilność „pod klucz” z jednego źródła.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.