W dalszym ciągu trwają prace projektowe nad stacjami Plac Konstytucji i Muranów na I linii metra, których budowę zaniechano pod koniec lat 80. XX w. Jak zapewnia Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego, projektanci zaproponowali wariant, który pozwoliłby na realizację stacji bez większych utrudnień w ruchu w metrze.
Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Co z projektem dobudowy dwóch stacji – Plac Konstytucji (między Politechniką i Centrum) oraz Muranów (między Ratuszem a Dworcem Gdański,) – na pierwszej linii metra?
Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego: Trwa
uzgadnianie dokumentacji z zespołami zajmującymi się przekształcaniem ulicy Marszałkowskiej ze strony ZDM-u. Pracujemy też z zespołami, które pracują nad analizą sieci metra i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego [z przecieków wiemy,
jaka sieć metra jest obecnie analizowana – red.].
Kiedy jest szansa na budowę?Inwestor będzie brał pod uwagę różne aspekty i argumenty, które zdecydują o wyborze poszczególnych zadań do realizacji.
Czy udało się opracować taki wariant prac, który minimalizowałby utrudnienia w metrze w trakcie ewentualnej budowy?Zaproponowany został wariant dobudowania na tym odcinku trzeciego tunelu – po to, by zawsze ruch mógł odbywać się w dwóch tunelach.
AKTUALIZACJA: Więcej o nowych stacjach tutaj.