Jak informują władze miasta, jeszcze w czerwcu można spodziewać się rozstrzygnięcia przetargów na budowę dwóch odcinków II linii metra – zachodniego na Chrzanowie wraz z STP Mory oraz wschodniego-północnego na Bródnie. Niebawem rozstrzygnięty ma zostać także przetarg na tabor dla rozbudowywanej sieci metra.
W zeszły czwartek (14 czerwca) Rada Miasta zdecydowała o
przekazaniu dodatkowych 425 mln zł na projekt i budowę zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz z STP Mory. Dodatkowe środki pozwolą na wybór
najtańszej oferty o wartości 1,623 mld zł brutto, złożonej przez konsorcjum Astaldi i Gulermak.
Pierwotnie Metro Warszawskie planowało przeznaczyć na ten cel kwotę w wysokości 1,2 mld zł. Jak wykazały analizy, dołożenie środków i rozstrzygnięcie przetargu jest najkorzystniejszym rozwiązaniem – w przypadku nowego postępowania kosztorys inwestorski, biorąc pod uwagę sytuację na rynku i wzrost cen materiałów, należałoby podwyższyć do wartości powyżej ceny najtańszej oferty.
Metro Warszawskie musi jednak czekać z formalnym rozstrzygnięciem przetargu na uprawomocnienie się uchwały Rady Miasta. Jak jednak przekazują władze miasta, postępowanie powinno zostać rozstrzygnięte jeszcze w czerwcu.
Niebawem można się też spodziewać formalnego rozstrzygnięcia przetargu na budowę ostatniego, wschodniego-północnego odcinka II linii metra od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno u zbiegu Kondratowicza i Rembielińskiej. – Nastąpi to dosłownie za chwilę – jeśli dobrze pójdzie, to jeszcze w czerwcu – zapowiada Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. J
edyną ofertę złożyło konsorcjum Astaldi i Gulermak. Mieści się ona w założeniach zamawiającego.
Jak pisaliśmy, w piątek 15 czerwca po wielu miesiącach Sąd Okręgowy
odblokował przetarg na zakup do 45 nowych pociągów metra, niezbędnych dla obsługi rozbudowywanej sieci metra. Sąd przychylił się do wniosku Siemensa w sprawie odtajnienia ofert złożonych przez Stadler oraz Skodę – czyli najtańszych propozycji w tym postępowaniu. To istotne, gdyż przede wszystkim na polu kryteriów technicznych będzie się odbywała rywalizacja producentów pociągów. Decyzja sądu otwiera drogę Metru Warszawskiemu do rozstrzygnięcia przetargu i wyboru dostawcy taboru. Według naszych informacji ma szansę to nastąpić niebawem.
Niestety, powtórzony będzie musiał zostać przetarg na zachodni odcinek II linii metra z Woli na Bemowo – między stacjami C6 Księcia Janusza i C4 Powstańców Śląskich. Powodem są
istotne przyczyny proceduralne (informacja o zmianie terminu składania ofert nie została opublikowana w dzienniku urzędowym UE przed upływem pierwotnego terminu składania ofert). Nowy przetarg powinien ruszyć jeszcze w czerwcu.