Metro Warszawskie podało statystyki wykorzystania II linii. Jak wynika z danych, teraz z nowej trasy korzysta mniej podróżnych, niż w zeszłym tygodniu. Spółka przekonuje jednak, że wykorzystanie infrastruktury w porównaniu do innych miast europejskich nie jest złe.
Przewoźnik opublikował dane w odpowiedzi na artykuły krytykujące nową linię i głosy o jej małej popularności. W pierwszych dniach po uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra korzystało po ok. 120 tys. podróżnych dziennie. Najwięcej II linią podróżnych przejechało we wtorek 10 marca – liczniki bramek biletowych zarejestrowały 130 544 osób. W tym tygodniu już liczba pasażerów spadła do ok. 110 tys. w dzień roboczy. Najmniej podróżnych zarejestrowano we wtorek 17 marca – 109 711.
Metro podało też – dla porównania – dane dot. pracy systemów metra w innych miastach europejskich pod względem liczby pasażerów na 1 km linii. W Warszawie ta wartość dla II linii wynosi 16.384, a dla I linii – 19.021. Należy przy tym podkreślić, że dane dla I linii są mocno zaniżone – na niektórych stacjach większość pasażerów omija bramki wyjściami awaryjnymi (problem nie występuje na II linii z uwagi na inną konstrukcję bramek). Przed roszczelnieniem systemu bramkowego wartość ta dla I linii wynosiła ponad 26 tys.
Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Metro, z II linii metra w przeliczeniu na kilometr korzysta czterokrotnie więcej pasażerów niż w Bukareszcie, Hamburgu, Rotterdamie. Nowa linia osiąga też lepszy wynik, niż metro w Monachium i Brukseli. Więcej pasażerów na kilometr linii przypada natomiast w Wiedniu i Budapeszcie.
źródło: http://mic-ro.com/metro/table.html; www.metro.waw.pl/page.php?id=56; zarządy transportu publicznego; A comparison of purchasing power around the globe, 2009 edition.* Statystyki uwzględniają tylko przejścia przez bramki, w rzeczywistości – biorąc pod uwagę licznych pasażerów omijających system bramkowy – wartość jest znacznie większa i przekracza 26 tys.