Oba tunele łączące stacje C7 Młynów i C8 Płocka na budowanym zachodnim odcinku II linii metra są już gotowe. Tarcza Maria, drążąca tunel południowy, dla pociągów w kierunku centrum i Pragi, przebiła się dzisiaj na stację Płocka.
Budowniczowie zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego – mogą pochwalić się dobrym tempem drążenia tuneli. Prace przy drążeniu tunelu na odcinku zachodnim II linii metra na Wolę rozpoczęły się w połowie lutego. Wówczas z komory startowej przy stacji C6 Księcia Janusza wystartowała Krystyna, która drąży tunel północny, przeznaczony w przyszłości dla pociągów jadących z centrum na Wolę. Mniej więcej miesiąc później dołączyła do niej Maria, wykonująca równoległy tunel południowy, którym pojadą pociągi w kierunku centrum i Pragi.
Pierwszym przystankiem na trasie tarcz była stacja C7 Młynów. Tarcza Krystyna wystartowała z Młynowa 30 kwietnia. Na Płocką
przebiła się 29 kwietnia, po pokonaniu 631 metrów. Natomiast Krystyna
ruszyła z Młynowa 21 maja. Do pokonania miała nieco krótszy dystans, wynoszący 614 m. Dzisiaj (16 czerwca) po południu Maria przebiła się na stację C8 Płocka. Oznacza to, że oba tunele łączące stacje C7 Młynów i C8 Płocka są wydrążone. Obie tarcze ukończyły już dwa z trzech odcinków tunelowych na swoje trasie od stacji C6 Księcia Janusza, z której pierwotnie wyruszyły, do stacji C9 Rondo Daszyńskiego, do której zmierzają.
Pierwsza w dalszą podróż z Płockiej ma wyruszyć Krystyna. Wykonawca zapowiada, że stanie się to pod koniec czerwca. Pierwotnie zakładano, że Krystyna i Maria dotrą do Ronda Daszyńskiego odpowiednio w listopadzie i grudniu tego roku. Obecnie wykonawca zakłada, że stanie się to wczesną jesienią. Wszystkie prace budowlane na odcinku zachodnim II linii od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza powinny zakończyć się w listopadzie 2019 r.