Druga tarcza TBM rozpoczęła już drążenie tuneli II metra na Woli między stacjami C7 Młynów i C8 Płocka. Wystartowała wcześniej, niż pierwotnie zakładano. – Zdecydowaliśmy się nie czekać i od razu po przeglądzie rozpocząć prace. Przed nami newralgiczny odcinek – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gulermak.
Prace przy drążeniu tunelu na odcinku zachodnim II linii metra na Wolę rozpoczęły się w połowie lutego. Wówczas z komory startowej przy stacji C6 Księcia Janusza wystartowała Krystyna, która drąży tunel północny, przeznaczony w przyszłości dla pociągów jadących z centrum na Wolę. Mniej więcej miesiąc później dołączyła do niej Maria, wykonująca równoległy tunel południowy dla pociągów z Woli do centrum.
Drążenie kolejnego odcinka – od stacji C7 Młynów do stacji C8 Płocka –
rozpoczęło się w majówkę. Wówczas z Młynowa wystartowała Krystyna. Pokonała już 200 z 631 m, jakie ją dzieli do najbliższej stacji. – Na Płockiej spodziewamy się jej pod koniec maja – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gulermak.
Dzisiaj (21 maja) dołączyła do niej Maria, która do Młynowa
dotarła w majówkę. Pierwotnie planowano, że ruszy za tydzień-półtora. – Przeszła przegląd szybciej. Zdecydowaliśmy się nie czekać. Czeka nas newralgiczne przejście – pod wzmocnionymi budynkami. Zależy nam na tym, żeby odbyło się to sprawnie – mówi Sawicki. Do Płockiej Maria ma 614 m.
Wykonawca zakłada, że drążenie tuneli zakończy się w ostatnim kwartale tego roku – w listopadzie do stacji C9 Rondo Daszyńskiego dotrze Krystyna, a w grudniu Maria. Wszystkie prace budowlane na odcinku zachodnim II linii od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza powinny zakończyć się w listopadzie 2019 r.