Wciąż nie wszystkie przestrzenie reklamowe na stacjach II linii metra pozostają wykorzystane. Docelowo również ściany zatorowe, w wolnych przestrzeniach między grafikami artysty Wojciecha Fangora, mają zostać wykorzystane na cele komercyjne – na razie wszystko rozbija się o wybór nośników.
Liczba miejsc, w których mogą pojawiać się reklamy w przestrzeni peronu, jest dosyć ograniczona. – Katalog reklam dopuszczonych w przestrzeni hali peronowej jest określony i zamknięty. Na I linii są to tablice pod plakaty naklejane formatu MK 2 x 3 m i ekrany systemu „Infoscreen”. Na stacjach II linii są dopuszczone tylko ekrany „Infoscreen” – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Zdarzają się oczywiście wyjątki – reklam pozbawiona jest stacja Kabaty, a z uwagi na barwne mozaiki na stacjach Ursynów i Służew również i tutaj przestrzeni komercyjnej jest mniej (przewidziano miejsce jedynie po środku peronu). Na razie bez reklam pozostają też perony stacji II linii.
Docelowo ten stan ma się zmienić. Między grafikami Wojciecha Fangora i kolorowymi panelami w barwie stacji znajduje się też biała przestrzeń wpisana w czarny romb. – Przestrzeń na ścianach zatorowych, wkomponowana w dzieła Fangora, to właśnie ekrany systemu informacyjno-reklamowego „Infoscreen”. Te białe pola na etapie koncepcji zostały zarezerwowane pod technologię rzutnikową, która jest wykorzystywana przez firmę Stroer na I linii – mówi Bartoń.
Niewykluczone, że wpierw dokona się zmiana – Inwestorem tego systemu jest operator reklamy na stacjach i obiektach metra, firma Stroer Polska, który zamierza wdrożyć ten system, po ostatecznym rozstrzygnięciu sprawy wyboru typu nośników. W chwili obecnej operator systemu rozważa możliwość wdrożenia na II linii technologii LCD oraz unowocześnienie obecnie użytkowanego systemu na I linii – mówi Anna Bartoń.
Od niedawna Stroer jest
nowym operatorem reklam w wagonach metra. Na razie jednak tablice reklamowe są puste, a ekrany wyświetlają zdjęcia stacji metra. Stroer musi porozumieć się z dotychczasowym operatorem, firmą AMS, co do zasad przejęcia bądź demontażu dotychczasowych nośników reklamowych. Stroer na uruchomienie reklam w pociągach, licząc od końca grudnia, ma 60 dni.