Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowie i Bródnie łapie opóźnienie. Wykonawca wystąpił o aktualizację harmonogramu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Bemowie i Bródnie łapie opóźnienie. Wykonawca wystąpił o aktualizację harmonogramu
fot. Metro Warszawskie
Koronawirus ostatecznie pomieszał szyki budowniczym metra na Bemowie i Bródnie. Przedstawiciele firmy Gulermak, wykonawcy odcinków zachodniego i wschodniego-północnego II linii metra, przyznają, że czas jest już nie do nadrobienia. – Konieczna będzie aktualizacja harmonogramu. Zgłosiliśmy to inwestorowi – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy.

Zgodnie z kontaktami podpisanymi we wrześniu i listopadzie 2018 r. budowa dwóch kolejnych odcinków II linii metra – północnego-wschodniego na Bródno i zachodniego na Bemowo – powinna trwać nie więcej niż 36 miesięcy. To krócej niż przy wszystkich wcześniejszych kontraktach. I tak prace na Bródnie powinny zakończyć się we wrześniu 2021 r., a na Bemowie – w listopadzie 2021 r.

Jak na każdej dużej budowie, i tu od początku trafiały się niespodzianki. Najpierw do kilku miesięcy przedłużało się uzgadnianie zmienionej organizacji ruchu, co automatycznie wiązało się z przesunięciem prac w terenie. Następnie odkrywane były niezinwentaryzowane instalacje podziemne, co i rusz na Bródnie prace wstrzymują niewybuchy. Jednak to koronawirus sprawia, że czas jest nie do nadrobienia. – Stanął praktycznie cały świat – od miesiąca do trzech, w zależności od regionu. Jesteśmy firmą globalną, jesteśmy też uzależnieni od dostaw i pracowników z Ukrainy, Białorusi czy Bliskiego Wschodu. Na bardzo długo zamknęły się Chiny. Zmagaliśmy się ze wszystkimi problemami, których teraz doświadcza gospodarka – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy.

W tej chwili opóźnienie złapało drążenie tuneli, które – gdy tarcze już ruszą – odbywa się jednak sprawnie (średnie tempo na Bródnie na pierwszym odcinku wyniosło 24,87 m na dobę, rekord padł 7 czerwca – 40,52 m na dobę). Z uwagi na zamknięte granice i brak połączeń nie udało się sprowadzić ekip do obsługi wszystkich tarcz. – I wszystko wskazuje na to, że nie uda się skompletować ekip dla czterech tarcz [dwóch na Bródnie i dwóch na Bemowie – red.] – mówi Sawicki.

Pierwsza tarcza na Bródnie wystartowała z miesięcznym opóźnieniem, w maju. Równolegle, w odstępie 3-4 tygodni, miała ruszyć druga maszyna. Tak się jednak nie stało. W związku z ograniczeniami wykonawca postanowił przerzucać ekipy między tarczami i kontraktami w czasie trwania postojów technologicznych. – To pozwoli zminimalizować opóźnienia związane z drążeniem – dodaje rzecznik. I tak w zeszłym tygodniu Maria wykonała pierwszy odcinek tunelu łączący stacje C21 Bródno i C20 Kondratowicza. Teraz czeka ją przegląd technologiczny wraz z przesunięciem na drugą stronę stacji, co zazwyczaj trwa ok. miesiąca. Wykonawca zdecydował, by wykorzystać ten czas i przerzucił ekipy od obsługi TBM z powrotem na stację C21 Bródno do drugiej tarczy, Anny, która – zgodnie z zapowiedziami wykonawcy – powinna dziś (15 czerwca) bądź jutro (16 czerwca) zacząć drążyć drugi tunel. Natomiast pierwsza tarcza na Bemowie ma ruszyć pod koniec lipca.

W związku z występującą sytuacją prac nie uda się zakończyć w terminie kontaktowym. – Konieczna będzie aktualizacja harmonogramu. Zgłosiliśmy to inwestorowi. W tym momencie szacujemy, ile więcej czasu potrzeba – mówimy tutaj o miesiącach, a nie tygodniach – podkreśla Bartosz Sawicki.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5