Na odcinku zachodnim II linii metra – od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich – zakończyło się drążenie tuneli. Druga z tarcz dotarła do komory demontażowej przy torach odstawczych na Księcia Janusza.
Drążenie na odcinku zachodnim II linii metra, łączącym stacje C6 Księcia Janusza i C4 Powstańców Śląskich rozpoczęło się 27 lipca. Wówczas z komory startowej po zachodniej stronie torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich wystartowała Krystyna, której zadaniem było wydrążenie tunelu północnego, którym w przyszłości pojadą pociągi z centrum na Bemowo. Tarcza 24 listopada przebiła się do komory demontażowej przy stacji C6 Księcia Janusza, wykonawszy w sumie na całym odcinku zachodnim 1369 m tunelu.
Elisabetta, wykonująca równoległy, południowy tunel dla pociągów w kierunku Centrum, ruszyła 11 sierpnia. Dzisiaj (22 grudnia) o 1:00 w nocy zakończyła pracę po dotarciu do stacji C6 Księcia Janusza. Maszyna wykonała 1367 m tunelu. Tym samym oba tunele na budowanym w ramach kontraktu odcinku zachodnim II linii metra są wydrążone.
fot. MW Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo) po wschodniej stronie skrzyżowania Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca
wystąpił o wydłużenie czasu realizacji o osiem miesięcy.