W poniedziałek (9 listopada) tarcza TBM Krystyna zaczęła wykonywać swój ostatni odcinek – od stacji C5 Ulrychów do torów odstawczych C6 Księcia Janusza. Elisabetta, drążąca równoległy tunel, znajduje się na wcześniejszym odcinku – między stacjami C4 Powstańców Śląskich i C5 Ulrychów.
Trwa drążenie tuneli na obydwu budowanych odcinkach II linii metra. Na Woli pracę wznawia Krystyna, która drąży tunel północny między komorą torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich (Bemowo) a szybem demontażowym przy torach odstawczych działającej stacji C6 Księcia Janusza. Maszyna wyruszyła dziś (9 listopada) ze stacji C5 Ulrychów w kierunku Księcia Janusza. Do pokonania tarcza ma zaledwie 373 metrów (odcinek między stacjami jest znacznie dłuższy, ale za stacją Księcia Janusza znajduje się sporych rozmiarów komora torów odstawczych, której długość sięga ok. 450 m). W sumie Krystyna na odcinku zachodnim, łączącym Bemowo i Wolę, wydrąży 1369 m.
Równolegle na odcinku zachodnim wciąż pracuje Elisabetta, drążąca tunel południowy. Tarcza wykonuje wcześniejszy odcinek – między stacjami C4 Powstańców Śląskich i C5 Ulrychów. Maszyna znajduje się już na terenie Woli. Według stanu na piątek wykonała już 805 m z 1367 m.
Na odcinku wschodnim-północnym na Bródnie znajdują się dwie tarcze. Maria, drążąca północny tunel dla pociągów od strony Centrum, znajduje się na stacji C19 Zacisze. Maszyna pokonała do tej pory 2239 m z 2908 m. Natomiast Anna drąży tunel równoległy, dla pociągów w stronę Centrum. Maszyna znajduje się między stacjami C20 Kondratowicza i C19 Zacisze. Anna pokonała, wg stanu na piątek 1604 m z 2878 m. Obie maszyny zakończą prace przy torach odstawczych funkcjonującej stacji C18 Trocka.
Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił o
wydłużenie czasu realizacji o osiem miesięcy.
Natomiast na odcinku wschodnim-północnym, liczącym ok. 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 o roboczej nazwie Zacisze, pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno po wschodniej stronie skrzyżowania Kondratowicza i Rembielińskiej. Za ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Na realizację prac pierwotnie przeznaczono 36 miesięcy, co oznacza, że roboty budowlane powinny zakończyć się we wrześniu 2021 r. Wykonawca wystąpił o
przesuniecie tego terminu o dziesięć miesięcy.