Wojewoda mazowiecki wydał pierwsze decyzje o pozwoleniu na budowę dla odcinka zachodniego II linii metra – od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich (wraz z komorą torów odstawczych). Dokument dotyczy stacji C5 Wola Park i tunelu D5 między Powstańców Śląskich a Wola Parkiem.
Odcinek II linii metra z Woli na Bemowo liczy sobie 2 km długości i składa się on z dwóch stacji C5 Wola Park i C4 Powstańców Śląskich oraz komory torów rozjazdowych. Dzisiaj (25 września) wojewoda mazowiecki wydał pierwsze dwie decyzje – dla stacji C5 Wola Park i odcinka tunelu D5 między Powstańców Śląskich a Wola Parkiem (wentylatorni szlakowej i instalacji towarzyszących). – Dokumenty spełniają wymagania w 100%, co pozwoliło nam na wydanie pozwolenia na budowę. To przedostatni etap rozbudowy II linii. Deklarowałem i podtrzymuję cały czas, że decyzję w tego typu sprawach wydajemy bezzwłocznie, gdy są poprawnie złożone dokumenty – mówi Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki. W sumie Metro Warszawskie musi uzyskać cztery takie dokumenty – dla dwóch stacji i dwóch wentylatorni szlakowych.
Pod koniec sierpnia Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na budowę tego odcinka. Spółka wybrała ofertę złożoną przez j
edynego startującego, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Jej wartość opiewa na kwotę 959,3 mln zł brutto. To mniej niż budżet zamawiającego, który pierwotnie określony został na 1,049 mln zł brutto.
Łącznie do wydrążenia przewidziano 2664 m tunelu z główką szyny znajdującą się średnio ok. 14 m pod ziemią. Przystanek C5 o roboczej nazwie Wola Park powstanie pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej – naprzeciw centrum handlowego. Kolejna stacja C4, za którą przewidziano sporą komorę torów odstawczych, znajdzie się również pod Górczewską, po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich, z wyjściami na wszystkie narożniki skrzyżowania i – po korektach –
także na przystanki tramwajowe.
Autorem koncepcji wystroju dwóch bemowskich stacji jest Andrzej Chołdzyński. Na swoim koncie ma już zrealizowane projekty stacji A18 Plac Wilsona, A22 Wawrzyszew i A23 Młociny na I linii, a także siedem przystanków centralnego odcinka II linii. Dla kolejnych stacji Chołdzyński zaproponował strop z kasetonami akustycznymi (w układzie skośnym do osi peronu na stacji C4 oraz w układzie równoległym do osi peronu na stacji C5) oraz wyłożenie ścian zatorowych panelami z blachy kortenowskiej (rdzewiejącej) dla stacji C4 i patynowanej miedzi dla stacji C5. W rejonie wyjść z peronów w przestrzeni między schodami ruchomymi przewidział podświetlany szklany słup, pełniący funkcję lampionu. Wizualizacje stacji prezentujemy
tutaj.