Tarcza TBM Krystyna zakończyła drążenie jednego z dwóch równoległych tuneli na odcinku zachodnim II linii metra, łączącym stacje Księcia Janusza i Powstańców Śląskich. Wczoraj wieczorem maszyna przebiła się do komory przy torach odstawczych stacji Księcia Janusza.
Drążenie na odcinku zachodnim II linii metra, łączącym stacje C6 Księcia Janusza i C4 Powstańców Śląskich rozpoczęło się 27 lipca. Wówczas z komory startowej po zachodniej stronie torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich wystartowała Krystyna, której zadaniem było wydrążenie tunelu północnego, którym w przyszłości pojadą pociągi z centrum na Bemowo.
Wczoraj wieczorem maszyna zakończyła drążenie, przebijając się do komory przy torach odstawczych stacji C4 Księcia Janusza. Tarcza pokonała w sumie 1369 m z przystankami na stacjach C4 Powstańców Śląskich i C5 Ulrychów. W sumie, jak podaje Metro, ułożyła 900 pierścieni tunelu. Teraz będzie możliwy montaż instalacji, sieci i torowiska.
Druga tarcza – Elisabetta, której zadaniem jest wydrążenie równoległego tunelu południowego – znajduje się teraz na stacji Ulrychów.
Przebiła się tam przed tygodniem. Maszyna przechodzi przegląd. Przed nią jeszcze ostatni, 372-metrowy odcinek do komory przy torach odstawczych stacji Księcia Janusza.
Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca
wystąpił o wydłużenie czasu realizacji o osiem miesięcy.