Metro Warszawskie przygotowuje się do przedłużenia II linii do stacji Bemowo. Na razie ustalono datę 30 czerwca, choć jest ona obarczona ryzykiem, gdyż nie ma jeszcze wszystkich zgód od zewnętrznych instytucji.
Jak pisaliśmy, Ratusz
zapowiedział otwarcie dwóch nowych stacji – C4 Bemowo i C5 Ulrychów – w czwartek 30 czerwca w godzinach popołudniowych. Aby to się ziściło, konieczne jest uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Na razie Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego zgłasza uwagi formalne do dokumentów i nie wizytował jeszcze stacji – w sumie potrzeba czterech wizyt (dla dwóch stacji i dwóch odcinków szlakowych). Czy podana data będzie realna – najwcześniej będzie wiadomo w środę.
W środę 8 czerwca ruszyły jazdy rozruchowe na odcinku zachodnim – pociągi zaczęły dojeżdżać bez pasażerów do stacji Bemowo. Oczywiście nie codziennie – z przerwami na odbiory czy niezbędne prace.
Znane są już założenia nowego rozkładu jazdy. Do obsługi dwóch linii metra – w normalny dzień roboczy – potrzeba 57 pociągów w ruchu (w sumie spółka ma na stanie 75 składów). Na II linii liczba pociągów wzrośnie z 18 do 21.
Częstotliwość kursowania nie zwiększy się i wynosić będzie w szczycie 2 min. 50 sek. (w wakacje częstość kursowania na II linii ograniczono do 3 min. 30 sek.). Pierwszy pociąg z Bemowa będzie odjeżdżać o godz. 5:00, utrzymana ma być też godzina odjazdu pierwszego składu z Księcia Janusza o godz. 5:00.
Czas przejazdu całej trasy – od stacji C4 Bemowo do stacji C18 Trocka – założono na 27 minut. Czasy przejazdu na odcinkach od stacji C4 do C5 oraz od C5 do C6 wyniosą po dwie minuty. Metro nie precyzuje ile wyniesie czas obrotu składów na całej linii. – Czas obrotu jest ruchomy zależny od dnia tygodnia i pory dnia – informuje Maciej Czerski z biura prasowego Metra Warszawskiego.