Na odcinku zachodnim II linii metra rozpoczęło się drążenie kolejnego odcinka tunelu. Tarcza Krystyna wystartowała właśnie ze stacji C4 Powstańców Śląskich w kierunku Ulrychowa. Zakończenie drążenia obydwu tuneli na odcinku zachodnim zakończyć się ma w tym roku.
Drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra
rozpoczęło się 27 lipca. Jako pierwsza wystartowała Krystyna, której zadaniem będzie wydrążenie północnego tunelu – dla pociągów z centrum na Bemowo. W ciągu półtora tygodnia
wykonała pierwszy, krótki odcinek między komorą startową przy torach odstawczych a korpusem stacji C4 Powstańców Śląskich. To zaledwie 137 m. Następnie ekipy zostały przerzucone do Elisabetty, której zadaniem jest wykonanie równoległego, południowego tunelu dla pociągów z Bemowa do centrum.
Teraz, jak poinformowało Metro Warszawskie, Krystyna – po przeprowadzeniu niezbędnych prac serwisowych – rozpoczęła drążenie drugiego swojego odcinka. Tarcza ma teraz do pokonania ok. 860 m między stacjami C4 Powstańców Śląskich i C5 Ulrychów. – Przed nami kluczowy moment, łączymy dwie dzielnice. Po drodze mamy wiadukt, pod którym będziemy przechodzić. Jesteśmy na etapie pomiarów zerowych, wszystkie czujniki zostały zamontowane – tak, by zapewnić bezproblemowe drążenie – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ruszy druga z tarcz. – Nie mamy pełnej załogi dla Elisabetty. Rozważamy różne scenariusze – mówi Sawicki. Być może więc wykonawca, tak jak wcześniej, będzie przerzucał ekipy między maszynami po zakończeniu poszczególnych etapów realizacyjnych.
Łącznie Krystyna ma wydrążyć 1367 m tunelu. Elisabetta, wykonująca równoległy tunel, pokona 1369 m. Wykonawca, firma Gulermak, liczy, że uda się zakończyć oba tunele – od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza – w tym roku.
Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił o
wydłużenie czasu realizacji o osiem miesięcy.