Wojewoda mazowiecki wydał kolejne pozwolenie na budowę dla odcinka zachodniego II linii metra na Bemowo. Obejmuje on stację C4 Powstańców Śląskich wraz z torami odstawczymi. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki, w poniedziałek 15 października zatwierdził projekt budowlany dla stacji C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Wydane pozwolenie na budowę obejmuje stację wraz z infrastrukturą towarzyszącą, torami odstawczymi oraz przebudowę układu drogowego.
To już kolejne pozwolenie na budowę na odcinku zachodnim, który będzie realizowany w ramach następnego etapu rozbudowy II linii. We wrześniu wojewoda
wydał takie decyzje dla stacji C5 Wola Park (Ulrcyhów) i tunelu D5 między Powstańców Śląskich a Wola Parkiem. Jak informuje Metro Warszawskie, brakuje jeszcze jednego pozwolenia dla szlaku D6 między stacjami C5 Wola Park a stacją C6 Księcia Janusza
Odcinek II linii metra z Woli na Bemowo liczy sobie 2 km długości i składa się on z dwóch stacji C5 Wola Park i C4 Powstańców Śląskich oraz komory torów rozjazdowych. Pod koniec sierpnia Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na budowę tego odcinka. Spółka
wybrała ofertę złożoną przez jedynego startującego, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Jej wartość opiewa na kwotę 959,3 mln zł brutto. To mniej niż budżet zamawiającego, który pierwotnie określony został na 1,049 mln zł brutto.
Metro Warszawskie, w związku z problemami firmy Astaldi, zawnioskowało do konsorcjum
o dodatkowe wyjaśnienia. Spółka zwleka z podpisaniem umowy do czasu wyklarowania się sytuacji włoskiej firmy. Będzie ona badania w ramach odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej,
złożonego przez chińskiego konkurenta, który ubiegał się o realizację dalszego odcinka od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz ze stacją techniczno-postojową.