Po tym jak tarcza Anna przebiła się do komory demontażowej przy stacji C18 Trocka, zakończyło się drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Obie nitki od stacji C21 Bródno do stacji C18 Trocka są już wydrążone.
Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Bródno
rozpoczęło się na początku maja. Wówczas z komory startowej po wschodnie stronie stacji C21 Bródno ruszyła Maria. Jej zadaniem było wykonanie tunelu prawego – dla pociągów z centrum na Bródno. Tarcza w styczniu dotarła do komory demontażowej przy stacji C18 Trocka, kończąc tym samym pracę po wydrążeniu łącznie 2908 m tunelu.
Tarcza Anna – drążąca równoległy, lewy tunel – dla pociągów z Bródna do centrum wystartowała ze stacji C21 Bródno w połowie czerwca – z przerwą na stacjach C20 Kondratowicza i C19 Zacisze. 22 stycznia tarcza wyruszyła ze stacji C19 Zacisze, by wydrążyć swój ostatni, ok. 650-metrowy odcinek do komory demontażowej stacji C18 Trocka.
Jak informuje Miasto, tarcza Anna przebiła się właśnie do szybu demontażowego przy stacji Trocka. Maszyna od startu wykonała 2878 m tunelu. Tym samym na odcinku wschodnim-północnym II linii metra zakończyło się drążenie tuneli – obie nitki od stacji C21 Bródno do stacji C19 Trocka są już w pełni wydrążone.
fot. UM Warszawa Teraz już w pełnym zakresie w tunelu rozpoczną się prace wykończeniowe i montażowe. W pierwszej kolejności powstanie bankiet, czyli "podłoga" tunelu, na której będą układane warstwy wibroizolacyjne i torowisko. Trwają również roboty na stacjach. Jak informuje Miasto, na stacji C21 Bródno – która będzie największym obiektem II linii – trwają prace przy budowie peronu pasażerskiego i peronów technicznych w torach odstawczych. Na stacji C20 Kondratowicza trwają natomiast „intensywne prace instalacyjne” – gotowa jest już konstrukcja schodów peronowych i niemal gotowe pomieszczenie podstacji energetycznej, gdzie stoi już komplet szaf z urządzeniami energetycznymi. Natomiast na stacji C19 Zacisze „stoi już komplet szaf z urządzeniami energetycznymi”.
Na odcinku wschodnim-północnym, liczącym ok. 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 Zacisze, pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno po wschodniej stronie skrzyżowania Kondratowicza i Rembielińskiej. Za ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Prace na tym odcinku
najpewniej zakończą się w wakacje 2022 r. Ratusz zapowiada oddanie odcinka „w II połowie roku”.