Na ostatnim, wschodnim-północnym odcinku II linii metra rozpoczęły się jazdy testowe pociągów. Na stacjach trwają odbiory i ostatnie prace wykończeniowe. Otwarcie szykowane jest na jesień.
Jak
pisaliśmy, prace na odcinku wschodnim-północnym, na którym znajdują się trzy nowe stacje, powoli dobiegają już końca. Wykonawca zgłosił już do odbiorów do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego stację C20 Kondratowicza. Niebawem podobny wniosek zostanie złożony dla stacji C19 Zacisze, a w przypadku ostatniej stacji – C21 Bródno – trwa oczekiwanie na przyjście kontroli Straży Pożarnej.
Teraz, jak informują władze miasta, ruszyły jazdy testowe. Do stacji C21 Bródno dojechał jeden z pociągów Inspiro (nr 51). Celem jazd jest sprawdzenie poprawności wykonania odcinka i pracy wszystkich systemów i urządzeń.
– Z nowego odcinka skorzystamy już tej jesieni – zapowiada Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. Jak pisaliśmy, otwarcie zapowiadane jest ostrożnie na przełom września i października – w zależności od przebiegu odbiorów.
Na północno-wschodnim odcinku metra o długości niemal 4 km powstają trzy stacje: C19 Zacisze pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów, składająca się z 11 równoległych torów.