Wykonawca budowy wschodniego-północnego odcinka II linii metra na Bródno kompletuje niezbędne pozwolenia na użytkowanie, niezbędne dla otwarcia nowych stacji. W piątek 23 września służby wojewody mazowieckiego wydały cztery pozwolenia. Brakuje jeszcze dwóch, ale spodziewane są one już w przyszłym tygodniu – dopiero po ich wydaniu będzie możliwe otwarcie nowego odcinka.
Budowa odcinka wschodniego-północnego II linii metra ze stacjami C19 Trocka, C20 Kondratowicza i C21 Bródno
zakończyła się w sierpniu. Przed włączeniem do ruchu nowy odcinek musi zostać odebrany przez Metro, służby państwowe (Straż Pożarną, Sanepid, Państwową Inspekcję Pracy). Ostatnim krokiem są kontrole Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego – poprzedzają one wydanie pozwolenia na użytkowanie.
W sumie dla odcinka wschodniego-północnego potrzeba siedmiu pozwoleń na użytkowanie: dla trzech stacji, trzech odcinków tunelowych z wentylatorniami oraz komory demontażowej dla tarczy (dla jej budowy było wydawane oddzielne pozwolenie na budowę). Jeszcze na początku września służby wojewody wydały pozwolenie dla stacji C20 Kondratowicza.
W piątek 23 września wpłynęły kolejne pozwolenia. Jak się dowiedzieliśmy, odebrane zostały pozwolenia dla trzech odcinków tunelowych z wentylatorniami szlakowymi (V19, V20, V21) oraz komory demontażowej oznaczonej KD18. – Czekamy jeszcze na pozwolenia dla stacji C19 Zacisze i C21 Bródno. Obecnie trwają procedury kontrolne – potwierdza Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.
Ostatnie dwa pozwolenia dla wspomnianych stacji są spodziewane już w przyszłym tygodniu. Tym samym możliwe otwarcie nowego odcinka przesuwa się już na przyszły tydzień, co zresztą
sygnalizował nam wczoraj (22 września) już stołeczny magistrat.
Po otwarciu nowego odcinka ZTM
przywróci przedwakacyjne częstotliwości kursowania w metrze (w szczycie 2 min. 20 sek. na I linii i 2 min. 50 sek. na II linii). Do obsługi obydwu linii
potrzeba będzie 62 składów. Metro Warszawskie posiada w sumie 75 pociągów.