Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: Miasto musi jeszcze czasowo przejąć niektóre działki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Karolin: Miasto musi jeszcze czasowo przejąć niektóre działki
fot. Metro Warszawskie
Stopniowo rozwiązywane są problemy na budowie ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra. Jest już aneks regulujący kwestie wynagrodzenia i terminu, miasto przejęło wszystkie działki, na których powstaną obiekty metra. Pozostaje jeszcze kwestia działek, które trzeba zająć czasowo w celu przebudowy sieci uzbrojenia terenu lub wzmocnienia gruntu.

Umowa na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od torów odstawczych stacji C4 Bemowo do stacji C1 Karolin – została zawarta w listopadzie 2018 r. Odcinek ten miał być gotowy jesienią 2022 r., ale w wyniku szeregu problemów realizacja inwestycji mocno się wydłużyła. Roboty ruszyły dopiero na przełomie 2022 i 2023 r.

Jak pisaliśmy, 25 września Metro Warszawskie zawarło aneks z wykonawcą, firmą Gulermak, regulujący kwestie wzrostu wynagrodzenia i zmiany terminu realizacji. Do budowy trzeba dopłacić ok. 650 mln zł, a nowy kontraktowy termin zakończenia inwestycji wypada w październiku 2025 r. – i można już teraz spodziewać się, że nie jest to jeszcze ostateczna data.

Dopiero niedawno miasto przejęło ostatnie działki kolidujące z budową, na terenie których powstaną obiekty metra. – Wszystkie działki wywłaszczone decyzją o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej na rzecz m.st. Warszawy zostały przejęte od byłych właścicieli i przekazane wykonawcy na potrzeby budowy metra. We wtorek 26 września ostatnie przekazał MD Beton. Węzły betoniarskie pozostawione na terenie betoniarni zostaną niezwłocznie zinwentaryzowane i docelowo usunięte – informuje Artur Szklarczyk z biura prasowego UM Warszawa.

To nie wyczerpuje jeszcze problemów z gruntami. – Pozostają jeszcze przypadki działek, na których zachodzi konieczność czasowego zajęcia w celu przebudowy sieci uzbrojenia terenu lub wzmocnienia gruntu – mówi Szklarczyk.

Tu sprawy przebiegają opornie. – Konieczność wzmocnienia gruntu pod przyszły podziemny łącznik tuneli mamy na działce położonej przy ulicy Szeligowskiej. Ze względu na odmowę dobrowolnego czasowego wydania nieruchomości, ZTM złożył wniosek do Wojewody Mazowieckiego o przeprowadzenie postępowania egzekucyjnego. Termin egzekucji, z uwagi na złożone zażalenie został już dwukrotnie przesunięty. Obecnie zażalenie właściciela rozpatruje Ministerstwo Rozwoju i Technologii – termin załatwienia sprawy jest nieznany – mówi Artur Szklarczyk. Jak wyjaśnia, wzmocnienia gruntu trzeba dokonać przed drążeniem tuneli, które rozpocznie się w 2024 roku.

Problem występuje też na styku z koleją, po południowej stronie przyszłej Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. – Konieczność przebudowy i budowy sieci uzbrojenia terenu zachodzi na terenach PKP. Aktualnie uzgadnianie są z PKP PLK i PKP SA warunki czasowego i trwałego zajęcia terenu – wyjaśnia Szklaczyk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Witold Urbanowicz 17 października 2023

Zobacz również:

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Redakcja/inf. pras. 09 października 2023

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Przestrzeń

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Witold Urbanowicz 27 września 2023

Metro na Karolin: Wykonawca przejął cały teren betoniarni. Co dalej?

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Witold Urbanowicz 17 października 2023

Zobacz również:

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Redakcja/inf. pras. 09 października 2023

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Przestrzeń

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Witold Urbanowicz 27 września 2023

Metro na Karolin: Wykonawca przejął cały teren betoniarni. Co dalej?

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5