Postępują przygotowania do rozpoczęcia budowy ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra na Karolin. Wykonawca złożył u wojewody kolejne wnioski o pozwolenie na budowę dwóch kolejnych stacji. W przyszłym tygodniu natomiast złożony zostanie ostatnio wniosek – dla STP Karolin. Gulermak liczy, że formalności uda się domknąć i rozpocząć prace w przyszłym roku.
Pierwsze wnioski o pozwolenie na budowę – dla dwóch obiektów – stacji C2 Chrzanów i wentylatorni szlakowej V3 przy ul. Coopera –
wykonawca złożył u wojewody dwa tygodnie temu, w piątek 27 listopada. Tydzień później, w kolejny piątek, Glermak złożył dwa kolejne wnioski – dla wentylatorni V2 oraz budynku ekspedycji ZTM przy pętli Os. Górczewska.
Teraz, w piątek 11 grudnia, dołączyły kolejne dwa wnioski – dla dwóch pozostałych stacji C1 Karolin i C3 Lazurowa. – Tym samym złożone zostały już wszystkie wnioski na obiekty liniowe – informuje Karolina Gałecka, rzeczniczka Urzędu Miasta. Oznacza to, że wykonawca ma komplet dokumentów pozwalających na uzyskanie pozwoleń
Jak zapowiada miasto, w przyszłym tygodniu planowane jest złożenie wniosku dla stacji techniczno-postojowej Karolin, czyli już ostatniego obiektu w ramach odcinka zachodniego II linii. – Prace budowlane będą mogły ruszyć jak tylko uzyskamy pozwolenia od wojewody. Zakładamy, że nastąpi to w przyszłym roku – mówił niedawno Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.
W listopadzie 2018 r. Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi umowę na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz z zapleczem, STP Karolin (Mory). Na 3,92-kilometrowym odcinku przewidziano trzy nowe stacje. Stacja C3 Lazurowa znajdzie się po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Lazurowej. Głowica wschodnia będzie zlokalizowana między pętlą autobusową i tramwajową. Głowica zachodnia wypadać będzie po wschodniej stronie Lazurowej, na południe od stacji paliw i restauracji McDonald’s. Następnie linia metra będzie wchodzić w ślad ulicy Coopera. Stację C2 Chrzanów zaplanowano w osi tej ulicy po północnej stronie Szeligowskiej i planowanego przedłużenia Człuchowskiej. Ostatnią stację, C1 Połczyńska, zaplanowano pod skrzyżowaniem Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Zgodnie z kontraktem wartym 1,6 mld zł czas realizacji tego odcinka to 48 miesięcy, co oznacza, że prace powinny zakończyć się w listopadzie 2022 r. Znacząco jednak przedłużyły się przygotowania i do tej pory nie rozpoczęto żadnych robót. Wykonawca
wystąpił o wydłużenie harmonogramu realizacji prac o 18 miesięcy – do maja 2024 r. Budowniczowie wskazują tutaj przedłużające się procedury formalne i rozbieżności projektowe.