Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro na Karolin: Pierwsze wycinki i wniosek o środki z KPO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
02-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro na Karolin: Pierwsze wycinki i wniosek o środki z KPO
fot. WU
Warszawa oczekuje pierwszych pozwoleń na budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Bemowo do stacji C1 Karolin. Wykonawca przeprowadził trzebież zieleni. Do tego miasto liczy na dofinansowanie projektu w ramach Krajowego Programu Odbudowy.

Trwają przygotowania do budowy ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra metra – od stacji C4 Bemowo do stacji C1 Karolin – wraz z zapleczem, stacją techniczno-postojową. – To ostatni element II linii metra, który umożliwi nam stacjonowanie dodatkowych pociągów w nowym obiekcie – bez konieczności korzystania z STP Kabaty i łącznika między II a I linią metra – mówi Michał Olszewski, prezydent Warszawy.

Pod koniec zeszłego roku wykonawca, firma Gulermak, złożył do wojewody mazowieckiego wnioski o pozwolenie na budowę dla obiektów na trasie tego odcinka. Wnioski dotyczą stacji C1 Karolin (złożony 11 grudnia), C2 Chrzanów (z 27 listopada), C3 Lazurowa (z 11 grudnia), wentylatorni V2 (z 4 grudnia), V3 (z 27 listopada), szybu startowego dla tarcz (z 4 grudnia), dwóch zadań w ramach STP Karolin oraz budynku ekspedycji ZTM. Po ich otrzymaniu wykonawca będzie mógł wreszcie rozpocząć prace.

Jednocześnie w lutym wykonawca przeprowadził tzw. trzebież na trasie ostatniego odcinka II linii. Chodzi o wycięcie krzaków, podrostów i niewielkich drzew. Prace te, niewymagające pozwolenia, musiały zostać wykonane przez rozpoczęciem okresu lęgowego – a więc do końca lutego.

Miasto liczy, że uda się uzyskać dofinansowanie dla realizacji tego odcinka. – M.st. Warszawa złożyło wnioski i projekty do Krajowego Programu Odbudowy – głównie takie, które mają silny związek z nowym zielonym ładem. Jest tam również ostatni odcinek II linii metra – od stacji C4 Bemowo do STP Karolin. Liczymy na to, że będzie mógł zostać dofinansowany, tym bardziej, że jest to projekt rozpędzony – mówi Michał Olszewski.

Oprócz tego do KPO miasto zgłosiło projekty związane z zakupem elektobusów, zintegrowanej karty miejskiej (koszt kilkuset mln zł), opcją na dodatkowe pociągi SKM i tramwaje w ramach umowy z firmą Hyundai. Na liście znalazły się też przygotowywane projekty tramwajowe. – Wnioski dotyczą też zakończenia projektów tramwajowych, których nie jesteśmy w stanie sfinansować z uwagi na wzrost kosztów. Przykładowo na trasie do Wilanowa wzrosły nam bardzo koszty. Szukamy opcji, żeby je częściowo zrefinansować – mówi Maciej Fijałkowski, dyrektor Biura Funduszy Europejskich.

W listopadzie 2018 r. Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi umowę na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra. Na 3,92-kilometrowym odcinku przewidziano trzy nowe stacje – C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Karolin. Za ostatnią stacją powstanie STP Karolin.

Zgodnie z kontraktem wartym 1,6 mld zł czas realizacji tego odcinka to 48 miesięcy, co oznacza, że prace powinny zakończyć się w listopadzie 2022 r. Znacząco jednak przedłużyły się przygotowania i do tej pory nie rozpoczęto żadnych robót. Wykonawca wystąpił o wydłużenie harmonogramu realizacji prac o 18 miesięcy – do maja 2024 r. Budowniczowie wskazują tutaj przedłużające się procedury formalne i rozbieżności projektowe.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5