Partner serwisu
Komunikacja

Metro na Karolin: Przygotowania do drążenia tuneli ostatniego odcinka II linii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
28-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Pełną parą idą przygotowania do rozpoczęcia budowy tuneli na ostatnim odcinku II linii metra na Bemowie. W specjalnej fabryce na Białołęce trwa właśnie produkcja elementów ogromnych pierścieni obudowy tunelu, które zostaną ułożone pod ziemią przez maszyny drążące.

Zanim na ostatnim odcinku M2 na Karolinie rozpocznie się drążenie tuneli, najpierw muszą powstać elementy zbrojenia. Niedawno rozpoczęła się produkcja tych części, które odpowiednio przycinane i zespawane tworzą następnie półokrągłą wewnętrzną konstrukcję tubingu.

Zanim ruszą wiertła

Takie zbrojenie, w formie łuku, umieszczane jest na wózku, gdzie – jak na taśmie produkcyjnej – trafia pod urządzenie, które zalewa je betonem. Następnie element obudowy poddawany jest zagęszczaniu, wygładzeniu i przechodzi obróbkę cieplną. Tak przygotowana forma musi jeszcze odleżeć, by beton dojrzał, aby później – połączona z podobnym półokręgami – mogła stworzyć cały pierścień.

To duża konstrukcja o średnicy ok. 6,5 m. To właśnie nimi wykładane będą, krok po kroku, tunele ostatniego odcinka linii M2. Łącznie takich pierścieni będzie blisko 3800. Na razie gotowych jest około 80 sztuk. Docelowo składowane będą na budowie przy przyszłej stacji Karolin, gdzie znajduje się szyb startowy dla tarcz TBM.

Samo drążenie tuneli przez maszyny TBM, czyli ogromne wiertła, ma rozpocząć się jeszcze w te wakacje. Oba tunele będą miały łącznie około 6,4 tysiąca metrów długości.

Ostatni odcinek M2

Budowany obecnie odcinek drugiej linii metra tworzą 3 stacje, a jego długość wynosi prawie 4 km. Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Kilkaset metrów za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – stacja techniczno-postojowa Karolin.

To właśnie tu „nocować” będą składy obsługujące linię M2. Tu również pociągi metra będą serwisowane i naprawiane.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro na Bemowie schodzi coraz głębiej

Przestrzeń

Metro na Bemowie schodzi coraz głębiej

Redakcja/inf. pras. 15 lutego 2024

Kolejne wykopaliska na budowie metra: Kości sprzed kilkuset

Przestrzeń

Metro na Karolin: W wakacje 2024 r. ma ruszyć drążenie tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Zobacz również:

Metro na Bemowie schodzi coraz głębiej

Przestrzeń

Metro na Bemowie schodzi coraz głębiej

Redakcja/inf. pras. 15 lutego 2024

Kolejne wykopaliska na budowie metra: Kości sprzed kilkuset

Przestrzeń

Metro na Karolin: W wakacje 2024 r. ma ruszyć drążenie tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5