Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na placu budowy ostatniego odcinka linii M2 trwają prace przygotowawcze przed drążeniem tuneli. Choć tarcze TBM rozpoczną pracę dopiero w przyszłym roku – już teraz wykonawca wzmacnia grunt w kluczowych miejscach budowy.

Na wszystkich trzech stacjach trwa budowa elementów konstrukcyjnych przyszłych stacji. Dopiero, gdy powstaną korpusy przystanków pasażerskich, pod ziemię zostaną opuszczone wielkie maszyny TBM, które rozpoczną drążenie tuneli. Szyb startowy zlokalizowany został za stacją C1 Karolin i to tam, gdy wylana zostanie płyta denna, zostaną opuszczone tarcze drążące. Zanim to jednak nastąpi, wykonawca ostatniego odcinka M2 musi odpowiednio przygotować trasę.

Wzmacnianie gruntu

Szlak metra na tym odcinku będzie wybudowany tak samo jak cała pozostała linia M2 – w postaci dwóch równoległych tuneli. Pomiędzy tunelami, ze względów bezpieczeństwa, zostały zaprojektowane specjalne łączniki. Właśnie w miejscach przyszłych połączeń tuneli wykonawca prowadzi prace przy wzmacnianiu gruntu technologią jet-grouting, która umożliwi wykonanie łączników tunelowych. Prace prowadzone są z powierzchni przy pomocy specjalnej maszyny, wstrzykującej beton głęboko pod ziemię. Aktualnie maszyny do iniekcji wysokociśnieniowej można zobaczyć m.in. na ul. Górczewskiej, a także ul. Coopera.

Stacje pasażerskie i budynki STP

Na C1 Karolin kończą się prace związane z głębieniem ścian szczelinowych korpusu stacji. Wykonywany jest wykop wstępny, rozpoczęło się zbrojenie pod konstrukcję stropu górnego stacji. W stropie zostanie wykonany otwór technologiczny przez który będzie wybierany grunt do poziomu stropu pośredniego, czyli przyszłej antresoli stacji.

Na stacjach C2 Chrzanów oraz C3 Lazurowa wykonano większość ścian szczelinowych korpusów przystanków pasażerskich, głębienie ich zakończy się jeszcze tej jesieni.

Obiekty kubaturowe, te naziemne, powstają także na terenie przyszłej Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. Wznoszone są przyszłe budynki: hal napraw taboru, komory odkurzania, myjni i elektrowozowni.

Kiedy koniec prac?

Rozpoczęty w 2018 roku kontrakt prowadzony jest w systemie projektuj i buduj. Na prawie czterokilometrowym odcinku zaprojektowano trzy stacje pasażerskie. Stacja C3 Lazurowa powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, w przestrzeni między pętlą tramwajową a ul. Lazurową. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską. Stacja C0 Karolin powstać ma pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską. Za nią znajdzie się zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Budowa tego elementu linii M2 jest kluczowa dla dalszej rozbudowy systemu metra w Warszawie.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu aneksem prace zakończą się w październiku 2025 roku. Nie jest to jednak ostateczny termin – nie uwzględnia problemów z przekazywaniem gruntów. Dopiero niedawno udało się przejąć działki na potrzeby obiektów metra, występuje jednak wciąż problem z gruntami, które trzeba zająć czasowo – w tym na wzmacnianie podłoża pod wspomniane łączniki między tunelami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Witold Urbanowicz 17 października 2023

Warszawa: Podziemne odkrycie na budowie metra na Karolin

Przestrzeń

Warszawa: Podziemne odkrycie na budowie metra na Karolin

inf. pras. UM Warszawa 12 października 2023

Zobacz również:

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Przestrzeń

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Witold Urbanowicz 27 września 2023

Metro na Karolin: Wykonawca przejął cały teren betoniarni. Co dalej?

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Witold Urbanowicz 17 października 2023

Warszawa: Podziemne odkrycie na budowie metra na Karolin

Przestrzeń

Warszawa: Podziemne odkrycie na budowie metra na Karolin

inf. pras. UM Warszawa 12 października 2023

Zobacz również:

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Przestrzeń

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Witold Urbanowicz 27 września 2023

Metro na Karolin: Wykonawca przejął cały teren betoniarni. Co dalej?

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5